دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بزرگ‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران را خروج کشور از زیر یوغ استکبار بشمار آورد و به روایت هوشمندی و درایت امام برای برگزاری رفراندوم و تعیین حکومت به دست خود مردم در سال 58 پرداخت.
کد خبر: ۱۱۳۱۲۰۱
روایتی از هوشمندی امام(ره) در برگزاری رفراندوم/ جمهوری اسلامی هم شفاهی و هم کتبی تثبیت شد

محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین با تبریک روز 12 فروردین پیرامون روند شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران و رأی قاطع مردم در این روز به این نوع از حکومت، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 صحبت‌های زیادی در خصوص نوع حکومت آینده کشور و نحوه مملکت‌داری در بین محافل و گروه‌های سیاسی صورت می‌گرفت. در این فاصله برخی از سیاستمدارانی که تمایل به بلوک شرق یا غرب داشتند وارد صحنه شدند و تلاش کردند از سفره انقلاب برداشت کنند.

وی با اشاره به خواست و اراده مردم از قبل پیروزی انقلاب، افزود: باوجود همه تلاش‌هایی که از سوی چهره‌های سیاسی درباره تحمیل یک حکومت شرقی یا غربی به مردم انجام شد اما از همان ابتدا آحاد ملت با شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی نوع حکومت خود را انتخاب کرده بودند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: برخی از سیاسیون در آن مقطع و تا قبل از برگزاری رفراندوم به دستور امام(ره) تنها به جمهوری تنها یعنی جمهوری ایرانی اکتفا می‌کردند و عده‌ای دیگر هم در حمایت از جمهوری دموکراتیک تبلیغ می‌کردند. اما حضرت امام به‌عنوان رهبر نهضت اسلامی با قطعیت اعلام کردند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

وی ادامه داد: باوجودی که حضرت امام به پشتیبانی از مردم مستحضر بودند و از طرفی به‌عنوان رهبر انقلاب اسلامی مورد تائید ملت بودند به‌راحتی می‌توانستند از همان ابتدا جمهوری اسلامی را به‌عنوان حکومت آینده کشور رسماً اعلام کنند اما هوشمندی و درایت سیاسی ایشان موجب گشت، حمایت شفاهی مردم در راهپیمایی‌ها از جمهوری اسلامی به‌نوعی دیگر هم توسط مردم تائید شود لذا طی فرمانی مبنی بر برگزاری رفراندوم برای تغییر حکومت، به‌صورت کتبی هم ملت ایران با آرایی بالا جمهوری اسلامی را مورد تائید خود قرار داده و به آن آری گفتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز 12 فروردین 58 را نقطه عطفی برای به رسمیت شناختن و تثبیت نظام جمهوری اسلامی توسط خود مردم در نظام بین‌الملل دانست و خاطرنشان کرد:‌ ما امروز برخلاف همه مشکلاتی که ازنظر اقتصادی اجتماعی در کشور داریم اما اگر تنها یک‌چیز این انقلاب به ما ارزانی کرده باشد آن عزتی است جمهوری اسلامی در دنیا به آن دست‌یافته است و به‌واسطه همین عزت مردم ما امروز جز سربلندترین مردمان در منطقه و جهان محسوب می‌شوند.

جمالی در پایان گفت: مهم‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی این است که ملت ایران را از زیر یوغ استعمار و استکبار بیگانگان خارج کرد و امروز قدرت‌های جهانی کوچک‌ترین نفوذی در اداره و منابع کشورمان ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها