بازی ایران و سیرالئون برگزار نمی‌شود.... برگزار می‌شود!

تمـرین در تردید

تیم ملی فوتبال دیروز در حالی تمرین خود را در ورزشگاه آزادی تهران برگزار کرد که خبر صبح دیروز همه چیز را تحت‌الشعاع خود قرار داده بود. خبری که ذهن تمام رسانه‌ها را متوجه خود کرد: بازی برگزار می‌شود یا نه؟
کد خبر: ۱۱۳۰۲۹۵

از دو هفته قبل برگزاری بازی دوستانه ایران و سیرالئون در ورزشگاه آزادی قطعی شد و کارلوس کیروش، سرمربی تیم ملی ایران هم چنین خبری را تائید کرد. یکی از مسئولان تیم ملی که با ایجنتهای خارجی در ارتباط است و از طریق یک شرکت فرانسوی معمولا کارهای هماهنگی بازیهای تیم ملی را انجام میدهد، این بار هم تلاش کرد تا بازی با سیرالئون را برگزار کند. تلاش‌‌های او اما بینتیجه ماند، چراکه بدون توجه به وضع موجود در فدراسیون فوتبال سیرالئون به برگزاری بازی با آنها اقدام کرد.

در سیرالئون وضعیت فوتبال عجیب و غریب است. خانم ایشا جوهانسون چندی قبل به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال این کشور انتخاب شد. البته رسانههای این کشور اعتقاد داشتند او از روشهای غیرقانونی اقدام کرده و توانسته قدرت را در فدراسیون فوتبال این کشور به دست بگیرد. با حضور سرپرست جدید اما وضع فوتبال در این کشور بدتر و رقابتهای لیگ تعطیل شد. رسانهها فشار زیادی به جوهانسون آوردند و اعتقاد داشتند او فردی است که از نظر اخلاقی و توانایی مورد تائید نیست.

دولت سیرالئون برای آنکه مشکلات را حل کند تصمیم گرفت در فوتبال دخالت کند و تغییراتی در فدراسیون فوتبال این کشور به وجود بیاورد. به این ترتیب آنها با استفاده از قدرت سیاسی خود جوهانسون را برکنار و کارها را به بریما مانزولا به عنوان دبیرکل فدراسیون سپردند. پس از این ماجرا مشکلات اصلی آغاز شد. جوهانسون به فیفا نامه زد که دولت او را برکنار کرده است. فیفا هم موقتا فعالیتهای فوتبالی این کشور را به حالت تعلیق درآورد. با وجود همه این مشکلات اما آن مسئول تیم ملی تصمیم گرفت آنها را به تهران بیاورد! از آنجا که این فرد، برگزارکننده مسابقات است فدراسیون فوتبال هم مجبور بود به خواسته او تن دهد و بهاین ترتیب برگزاری بازی در برنامه قرار گرفت؛ فارغ از اینکه اتفاقات بدی در راه است.

پس از اعلام برگزاری این مسابقه، جوهانسون بار دیگر نامهای به فیفا ارسال کرد و در آن نوشت انجام بازی ایران و سیرالئون در تهران غیرقانونی است و فیفا باید به این مساله رسیدگی کند. فدراسیون جهانی هم در نامهای به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد با توجه به اینکه فوتبال سیرالئون تعلیق شده حق برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی این کشور را ندارید!

تمام ساعات دیروز مدیران فدراسیون فوتبال بخصوص دپارتمان روابط بینالملل فدراسیون فوتبال به این گذشت که راهی برای انجام بازی پیدا کنند. آنها با همه مدیران مربوط در فیفا گفتوگو و به همه تلفن کردند تا سرانجام توانستند موافقت شفاهی را برای برگزاری بازی به دست آورند. عصر دیروز سرانجام اعلام شد این بازی ساعت 15و30 دقیقه امروز در ورزشگاه آزادی برگزار میشود. مسابقهای که بازیکنان لیگ برتری در آن به میدان میروند تا تیم برای اردوی اتریش آماده شود. اردویی که در آن قرار است دو بازی جدی مقابل تونس (3 فروردین) و الجزایر (7 فروردین) برگزار کنیم و همه بازیکنان را در اختیار خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها