مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان بابیان اینکه سواحل مکران بهشت آبزی پروری ایران است، گفت: امسال 5 میلیون دلار میگو از استان به کشور‌های اروپایی و آسیایی صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۳۰۱۶۰

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان هدایت الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: امسال از طریق فروش میگو 5 میلیون دلار ارزآوری به کشور داشتیم و حدود یک هزار و 500 نفر نیز بهصورت مستقیم و غیرمستقیم در مزارع و بخش فرآوری آبزیپروری ما مشغول به کار بودند.

وی گقت: در سال کشت میگوی جاری حدود 700 هکتار از مزارع کشت میگوی گواتر در شرق چابهار به زیر کشت رفت و یک هزار و 325 تن میگو نیز تولید شد که بیش از 80 درصد آن یعنی بیش از هزار تن به کشورهای روسیه، امارات، ویتنام، چین، روسیه و برخی از کشورهای اروپایی صادر شد.

وی افزود: میگویی که در مزارع سیستان و بلوچستان تولید میکنیم از نوع وانامی شیشهای است که میگویی بسیار بازارپسند برای آسیاییها و اروپاییهاست و قبل از آنکه در مزارع ما تولید شود به دلیل بازارپسند بودنش در کشورهایی که نام برده شد از سوی خریداران پیشخرید میشود.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: برنامه داریم که حاشیه سود و اشتغال در صنعت میگو را افزایش هم بدهیم بنابراین 70 هکتار شهرک شیلاتی را در چابهار احداث خواهیم کرد و در این شهرک کشت فوق متراکم میگو را در پیش میگیریم یعنی با افزایش عمق آب در استخرهای پرورش میگو حدود 7 تن در هکتار برداشت میشود که این رقم در حال حاضر در مزارع خاکی کشت میگوی ما در «گواتر» حدود 4 تن در هکتار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها