خط قرمزی‌های جوان سریال، نماینده‌ای از نسل سوم بعد از انقلاب بودند. نسلی که هیچ‌وقت بدرستی درک نشده بود و تصویری هم که در طول سال‌ها از آنها در تلویزیون و سینما به نمایش درمی‌آمد، چندان شباهتی به جنس خواسته‌ها و دغدغه‌های واقعی‌شان نداشت. دیده شدن «خط قرمز» در جامعه، به کمک بازیگران جوان مجموعه هم آمد، برایشان روزهایی استثنایی و شهرتی عجیب رقم زد و جای پای بعضی‌شان را در سینما و تلویزیون محکم و ماندگار کرد.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۷۹

در این مطلب نگاهی داریم به سرگذشتی که بازیگران خط قرمز پس از پخش مجموعه پیدا کردند.

شهرام حقیقتدوست (ناصر): شهرام حقیقتدوست قبل از بازی در مجموعه خط قرمز هم بازیگر بود و اتفاقا تجربههای موفقی را با کارگردانان بزرگی چون داریوش مهرجویی پشت سر گذاشته بود؛ اما این فعالیتها هنوز موجب نشده بود که نام او در جامعه شناخته شود و تصویری ملموس و آشنا برای مخاطبان داشته باشد. فیزیک خاص چهره حقیقتدوست در بازی در نقش ناصر حسابی به کمکش آمد و شمایلی از یک جوان جنوبشهری، دغدغهمند و یاغی را به تصویر درآورد. سالها بعد قاسم جعفری در مصاحبهای گفت که قرار بود این شخصیت را حامد بهداد ایفا کند؛ اما در دقیقه آخر قرعه به نام حقیقتدوست افتاد. این بازیگر در سالهای بعد از خط قرمز هم فعالیتش را جدی و موفق ادامه داد و در تلویزیون، تئاتر و سینما نقشهای موفقی از خود به نمایش گذاشت. با این حال هیچکدام موفقیت خط قرمز را برایش تکرار نکرد.

سروش گودرزی (رامین): سروش گودرزی دیگر ستاره اصلی سریال خط قرمز بود. او بازیگری بود که برای ایفای نقش در این مجموعه تست داد، پذیرفته شد و به شهرت رسید و بعد از خط قرمز هم این موفقیت را دوباره با «مسافری از هند» تکرار کرد. اما شاید اشتباه اصلیاش این بود که در سالهای بعد بازیگری را رها کرد، به خارج از ایران رفت و شهرتش را از دست داد. گودرزی حالا هم جسته و گریخته در برخی آثار بازی میکند که شاخصترینشان پیامک از دیار باقی، به کارگردانی سیروس مقدم بود.

ایمان اشراقی (کامی/کامران): ایمان اشراقی دیگر بازیگر محبوب خط قرمز در زمان پخش سریال و بعد از آن بود. شخصیت کامی که او در این مجموعه ایفا میکرد، جوانی خوشسیما و خوشپوش و شیفته شهرت بود که میخواست کشور را ترک کند و در جایی دیگر به دنبال رویاهایش بگردد. با این حال اشراقی هم چون گودرزی بهرغم شهرتی که کسب کرده بود، خیلی بازیگری را ادامه نداد و در عوض به حرفهای کاملا متفاوت پرداخت. اشراقی در زمینه پزشکی تحصیل کرد و این روزها مطبی هم در شمال شهر دارد و به مشاوره و انجام جراحیهای پوست، مو و زیبایی میپردازد. البته ظاهر این بازیگر هم کمی تا قسمتی دستخوش تغییر شده و مخاطبان معمولا هر بار با دیدن عکس تازهای از چهره او در فضای مجازی، دچار تعجب و شگفتی میشوند.

علی منصوری (نیما): علی منصوری، بازیگر همان نقش متفاوت سریال است. نقش جوانی آرام، مبادی آداب و البته بیمار که در میانه داستان متوجه میشود سرطان خون دارد و بستری شدنش در بیمارستان، مسیر ماجراها و ماجراجوییهای شخصیتها را عوض میکند. منصوری هم تا پیش از ایفای نقش در خط قرمز، بازیگر نبود. بنا به گفته جعفری، او از آنجا که با اشکان خطیبی رفاقت داشت و شمایل چهرهاش هم به این شخصیت مثبت میخورد، برای بازی انتخاب شد. منصوری حالا آهنگساز و موسیقیدان است و با خوانندگانی چون بنیامین بهادری همکاری دارد.

پویا امینی (امیر): شخصیت امیر هم چون نیما، شمایلی جدی، قانونمند و تا اندازهای مثبت داشت که از همان شروع ماجرا با برخی تصمیمات دیگر شخصیتها موافق نبود و بناچار دچار درگیریهای لفظی میشد. پویا امینی پیش از بازی در خط قرمز، با مجموعه ماندگار در قلب من شناخته شده بود. در سالهای بعد از موفقیت این مجموعه هم همچنان پرکار ماند و همان شخصیت آرام و مثبتی را که چون شخصیت خودش بود به تصویر کشید.

شهرام عبدلی: عبدلی توسط قاسم جعفری کشف شد و هر سه مجموعهای هم که در ابتدای دوران بازیگریاش در آنها حضور پیدا کرد (همسفر، خط قرمز و شب آفتابی) ساختههای جعفری بودند. او در این مجموعه نقش جوانی را ایفا میکرد که سردسته گروهی خلافکار بود و با گروه جوانان اصلی سریال که از خانه فرار کرده بودند، درگیر میشد. جنس صدای خشدار عبدلی هم به کمکش آمد و با بازی در این نقش تا مدتها در ایفای شخصیتهای منفی جا افتاد.

زندهیاد ساناز کیهان: کیهان نقش همان دختری را بازی میکرد که ناصر (حقیقتدوست) دلباختهاش بود و قصد ازدواج با او را داشت، اما او بهرغم علاقه متقابلی که میانشان برقرار بود، به دلیل وضعیت خانوادگی و اقتصادی ناصر به این وصلت رضایت نمیداد و سکانس خواستگاری و نه گفتنش به ناصر، به یکی از احساسیترین سکانسهای کل مجموعه تبدیل شد. کیهان در دو سه مجموعه تلویزیونی و چند فیلم سینمایی دیگر هم ایفای نقش کرد؛ اما عمر چراغ زندگیاش دیری نپایید و در سال 1390 در پی یک سانحه رانندگی در مقابل حسینیه ارشاد تهران درگذشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها