علی سامره در گفت و گو با جام جم آنلاین از دربی می گوید؛

گل که زدم پرسپولیسی ها ساکت شدند /تماشاگران ستاره دربی هستند

او یکی از به یادماندنی ترین بازیکنان تاریخ سرخابی هاست. در واقع گل خاصی که در دربی 53 به پرسپولیس زد باعث شد تا حضوری ابدی در تاریخ دربی ها داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۲۵۹۵۹
گل که زدم پرسپولیسی ها ساکت شدند /تماشاگران ستاره دربی هستند

به گزارش جام جم آنلاین ، علی سامره در دربی 53 و در ثانیه 48 مسابقه به پرسپولیس گل زد، همان مسابقه ای که به دلیل بازسازی ورزشگاه آزادی در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد.

گل سامره در ثانیه 48 مسابقه زده شد اما مشخص نیست چرا هنوز به او «علی 30 ثانیه» می گویند، او در واقع باید «علی 48 ثانیه» باشد!

به هر حال در آستانه دربی 86 حرف های زیادی برای گفتن دارد.

- حتی اگر شما چند بار پشت سر هم آقای گل ایران هم شده بودید اما باز هم هواداران فقط شما را با آن گل زودهنگام می شناختند. در آستانه دربی 86 از آن گل بگویید.

*بله، آن گل پرسپولیسی ها را ساکت کرد. هنوز بازی شروع نشده بود، وقتی گل زدم حتی بازیکنان پرسپولیس هم باورشان نمی شد. تماشاگران پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه هم کاملا ساکت شده بودند.

-از نحوه به ثمر رسیدن آن گل بگویید.

* خیلی حساب شده بود و اصلا اینطور نیست که بگوییم آن گل زودهنگام با شانس و اقبال به ثمر رسید. یک جا فرزاد مجیدی توپ را دور کرد و یحیی گل‌محمدی هم باید این کار را می‌کرد ولی تعارف زد و تعارف آمد و نیامد دارد. من هم توپ را گرفتم و گل کردم. آن دربی باعث شد تا با نام علی ۳۰ ثانیه بین هواداران استقلال مشهور شوم.

-چرا دیگر گل های زودهنگام تکرار نشد؟

* گل زودهنگام چیزی است که به ندرت اتفاق می افتد. شما در فوتبال جهان و ایران چند گل زودهنگام سراغ دارید؟ آغاز بازی زمانی است که هنوز بدن ها گرم نشده و تیم ها وارد جریان بازی نشده اند. به ندرت اتفاق می افتد که گل های زودهنگام به ثمر برسد. به خصوص برای دربی آبی و قرمز که به ندرت اتفاق می افتد دو تیم تمایل زیادی برای گلزنی داشته باشند و بیشتر حالت تدافعی دارند.

- این مسابقه چه؟ به نظر شما این مسابقه هم دو تیم برای مساوی به میدان می روند؟

*نه این دربی خیلی متفاوت است. هر چه باشد پرسپولیس برای قهرمانی می جنگد. این تیم در این فصل انصافا خیلی خوب است.

- پس احتمال برد پرسپولیس را می دهید؟

* خیر ، انشااله که تیم محبوبم استقلال می برد تا تماشاگران راضی به خانه بروند.

-به نظر شما دقیقا چه نتیجه ای رقم خواهد خورد؟

* من نمی دانم چه بگویم. احساس می کنم این دربی خیلی غیرقابل پیش بینی است. نمیدانم واقعا چه نتیجه ای رقم خواهد خورد. اما ای کاش پر گل باشد، دیداری پر گل که به سود استقلال تمام می شود.

- هنوز هم هواداران شما را «علی 30 ثانیه» صدا می زنند. آن گل چه تاثیری بر روی زندگی فوتبالی شما داشت؟

* هواداران هنوز هم پس از این همه سال من را با آن گل به یاد دارند و ابراز محبت و لطف می کنند. واقعا چه خاطره ای بهتر از این میتواند از دربی برای یک بازیکن بماند؟

- اهمیت شما برای هواداران استقلال فقط به خاطر همان یک گل بود؟

* خیر. محبوبیت با یکی دو گل به دست نمی آید. من گل های خوبی برای استقلال زدم، شاید نزدیک به 45 گل. در حذف، لیگ و آسیا. تقریبا سالی 15 گل برای این تیم به ثمر رساندم ولی فکر می کنم نوع رفتار و کردارم بود که باعث اندک محبوبیتم شد. من با هواداران همیشه خوب بودم.

-ستاره دربی 86 چه کسی خواهد بود؟

این دربی می تواند ستاره های زیادی داشته باشد. تماشاگران نخستین ستاره دربی هستند. آنها باید مثل همیشه فرهنگ بالای خود را نشان بدهند و ثابت کنند دو تیم چه هواداران فهیمی دارند. در رده های بعدی بازیکنان و مربیان قرار می گیرد.

-اگر استقلال گل بزند ، زننده گل چه کسی خواهد بود؟

تیام این روزها خیلی خوب می درخشد. فکر می کنم او یکی از گلزنان دربی باشد.

-به ورزشگاه می روید؟

برنامه ای دارم اما همه چیز دقیقه 90 مشخص می شود. خدا کند بتوانم بروم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها