دادستان تهران جزئیات جدیدی از نقشه آشوبگران خیابان گلستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۳۳

به گزارش میزان، عباس جعفری دولتآبادی دادستان تهران در حاشیه همایش بهداشت عمومی و امنیت غذایی در پاسخ به پرسشی در رابطه با آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده اغتشاشگران خیابان پاسداران تهران عنوان کرد: بلافاصله روز پس از حادثه یک تیم قضایی گستردهای تعیین و از تمامی متهمان تحقیق شد.

وی با تاکید بر این که جدی، سریع و دقیق بودن در تحقیقات مورد توجه همه قضات است، افزود: اولین نتیجه این اقدامات صدور کیفرخواست عامل شهادت سه نفر از ماموران ناجا ظرف چند روز گذشته بود.

دادستان تهران تصریح کرد: شامگاه جمعه نیز با رئیس کل دادگستری استان تهران صحبت شد تا تلاش شود در اولین فرصت ممکن و با توجه به قوانین و مقررات موجود، محاکمه انجام شود.

وی بیان کرد: تحقیقات در مورد برخی متهمان دیگر که بعدازظهر و شب آن حادثه با خودرو به مقرهای نظامی و کلانتری حمله کردند نیز شروع شده است.

جعفری دولتآبادی افزود: ظرف یک هفته تا ده روز آینده متهمان اصلی و کسانی را که ممکن است دلایل کمی علیه آنها باشد، تعیین تکلیف میکنیم.

وی به همه کسانی که در این حادثه ورود کرده و امنیت کشور را به هم ریختند هشدار داد این بار با آنها مدارا نخواهد شد.

دادستان تهران تاکید کرد: عوامل اصلی و پنهان را که ممکن است در این دستگیری اخیر شناسایی نشده باشند نیز به نهادهای امنیتی اعلام کردیم.

وی افزود: امیدواریم با همکاری سایر دستگاههای انتظامی و امنیتی این پرونده زودتر به نتیجه برسد و متهمان اصلی به سزای اعمال خودشان برسند. به خانواده اینها هم اطلاع رسانی شد و مساعدتهای لازم صورت گرفت. وی اقدامات صورت گرفته از سوی دادستانی در رابطه با این پرونده را موید نظام پیشرفته حقوقی کشورمان دانست و بیان کرد: نظام اسلامی در عین حال به حقوق کسانی که آشوبها را ایجاد کردند هم توجه دارد.

دادستان تهران ابراز امیدواری کرد دستگاههای اطلاعاتی و پلیس در این بخش کمکهای بیشتری به دادسرای تهران کنند تا هرچه سریعتر تحقیقات به پایان برسد.

وی ادامه داد: ایجاد آشوب و بر هم زدن امنیت کشور و خسارتزدن به اموال عمومی و اماکن مردم جرمهایی است که مجازات سنگینی دارد و اغتشاشگران مطمئن باشند به مجازات سنگینی محکوم خواهند شد.

جعفری دولتآبادی با بیان این که یکی از معاونان را مامور کردیم با حضور در محل با مردمی که آسیب دیدند ملاقات کند، افزود: تعدادی از مردم خودروها و خانههایشان آسیبدیده که شکایت از آنها اخذ شده است و به این پرونده نیز جداگانه در کنار این پرونده رسیدگی خواهد شد.

وی در بیان جزئیات دیگر پرونده تصریح کرد: درباره کسانی که در اتوبوس و قبل از حادثه حضور داشتند دستور قضایی صادر شده که تحقیقات انجام شود؛ ولی راننده فردی بوده که به شهادت ماموران نیروی انتظامی اعتراف کرده است، اما تحقیقات قضایی ما در رابطه با سایر افرادی که احتمالا حضور داشتند ادامه دارد. دادستان تهران افزود: صندلیهای اتوبوس برداشته شده بود و در واقع این اتوبوس به مقر فرماندهی آشوبگران تبدیل شده بود و از دستگاه اطلاعاتی کشور خواسته ایم روی این مسأله متمرکز شود.

وی ادامه داد: مردم بدانند اگر در گذشته یکی دو مورد با اینها مدارا شده از باب ضعف نبوده بلکه از این باب بوده که جمهوری اسلامی میخواسته حجت را تمام کند؛ اما امروز دیگر جایی برای مدارا نیست و با تمام عوامل اغتشاش و آشوب برخورد خواهد شد.

دادستان تهران در خصوص پرونده اخلالگران ارز هم گفت: در این باره 27 نفر بازداشت شدهاند و برخی از آنها با قرار وثیقه بودند و همان طور که بانک مرکزی اعلام کرد این کار به آرامش بازار کمک کرده، اما تاکید میکنیم در عین حال که با قاچاق ارز برخورد میکنیم باید راهکارهای اقتصادی کماکان مورد توجه مسئولان اقتصادی و دولت باشد.

جعفری دولتآبادی درباره نظارت دادستانی بر بهداشت عمومی و امنیت غذایی اظهار داشت: بهداشت عمومی و امنیت غذایی یکی از مصادیق مهم حقوق عامه است؛ لذا با همکاری وزیر بهداشت و همکارانشان تصمیم گرفتیم در این حوزه با گسترش بازدیدهای میدانی ورودی جدیتر داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت اعمال مجازاتهای بازدارنده ادامه داد: مراکز بهداشتی و تولید اغذیه باید خود را با مقررات قانونی تطبیق دهند و در این زمینه کارگروهی متشکل از تعدادی از معاونان دادستانی و وزارت بهداشت تعیینشده که انشاءا... تا قبل از سال مقدمات آن فراهم خواهد شد تا مردم در زمینه تغذیه، بهداشت، دارو و درمان دغدغه کمتری داشته باشند.

دولتآبادی افزود: مردم در صورت مشاهده تخلفات موارد را به ستاد خبری وزارت بهداشت یا دادسرای جرایم پزشکی اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد شود. دادستان تهران با تاکید بر این که بازدیدهای میدانی میتواند زمینه ساز اقداماتی موثرتر باشد، خاطرنشان کرد: پنجشنبه گذشته با حضور معاونان وزارت بهداشت بازدیدهای دورهای و میدانی را به انجام رساندیم، انشاءا... با تشکیل این کارگروه ورود جدیتری خواهیم داشت.

جعفری دولتآبادی گفت: دادسرای ویژه در تهران به جرایم و پروندهها در زمینه بهداشت عمومی و امنیت غذایی با حضور قضات متخصص رسیدگی میکند البته در گذشته نیز این دادسرا بوده و با جدیت پای کار هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها