معاون گردشگری کشور پیشنهادی مبنی بر اینکه هرمزگان به «هاب ارتباطی» جنوب کشور تبدیل شود، گفت: اگر این مهم محقق شود مسافران استان‌های جنوبی کشور نیاز به حضور در فرودگاه امام نخواهند داشت.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۴۹

به گزارش تسنیم، محمد محبخدایی - معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری در کارگروه توسعه متوازن جزایر هرمزگان با پیشنهاد تبدیل هرمزگان بهعنوان «هاب ارتباطی» جنوب کشور افزود: با توجه به وجود مثلث طلایی بندرعباس، قشم و کیش و اینکه 16 درصد ظرفیت فرودگاهی کشور در هرمزگان وجود دارد، این استان میتواند پل ارتباطی استانهای جنوبی کشور به خارج کشور باشد.وی افزود: اگر این مهم محقق شود مسافران استانهای جنوبی کشور نیاز به حضور در فرودگاه امام ندارند و همچنین سفرهای ورودی گردشگران غیرایرانی به نیمه جنوبی کشور از این استان به صورت ترکیبی آبی، ریلی و هوایی تبدیل میشود.

همچنین فریدون همتی - استاندار هرمزگان نیز در این کارگروه گفت: تسریع در روند توسعه جزایر نیازمند افزایش اختیارات استاندار است.

وی افزود: از ابتدای دولت یازدهم 110 اختیار به استاندارن تفویض شده است که همچنان باید این روند افزایش یابد.

همتی خاطرنشان کرد: در سفر سه روزه وزیر کشور طرح توسعه جزایر در حوزههای گردشگری، خدماتی، بهداشتی با هدف تثبیت جمعیت بررسی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها