تماشاگران فوتبال ایران آنچنان رکورد شگفت انگیزی از خود در آسیا به جای گذاشته اند که بعید به نظر می رسد این رکورد از سوی تیم های دیگر شکسته شود. اما نکته تاسف آور این است که این رکوردها قرار نیست شکسته شود چون دیگر امکانش وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۱۸۴۰
شگفت انگیز مثل تماشاگران ایرانی ؛ رکوردها هنوز دست ایران است اما دیگر تکرار نمی شود

به گزارش جام جم آنلاین ، تماشاگران فوتبال ایران در آسیا صدرنشین تمام تماشاگران فوتبال این قاره هستند. شاید اگر تماشاگران چندین کشور آسیایی با هم جمع شود باز هم به پای آمار ایران نمی رسد.

سه بازی پرتماشاگر تاریخ لیگ قهرمانان آسیا در دست ایرانی هاست. هر سه بازی هم به پرسپولیس مربوط می شود. نکته جالب تر اینجاست که هر سه مسابقه در سال 2015 برگزار شد.

دیدار پرسپولیس با الهلال، النصر و بنیادکار که در ورزشگاه آزادی برگزار شد بیش از 100 هزار تماشاگر را به این ورزشگاه کشاند.

البته بازرس AFC تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه را کمتر از 100 هزار نفر اعلام کرد.

در دو دیدار النصر و الهلال بیش از 110 هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی رفته اند، بسیاری از تماشاگران ایستاده بازی را تماشا کردند و بسیاری دیگر به دلیل تمام شدن ظرفیت پشت درهای بسته ماندند.

چهارمین بازی پرتماشاگر آسیا باز هم متعلق به سرخ هاست، این مسابقه در سال 2012 برگزار شد و سرخپوشان پایتخت در ورزشگاه آزادی به مصاف الغرافه قطر رفتند. در این مسابقه 96 هزار تماشاگر به آزادی رفتند.

پنجمین مسابقه دیگر برای استقلالی هاست. این مسابقه بین استقلال و بوریرام تایلند برگزار شد، مسابقه ای در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا. آمار دقیقی در دست نیست اما بر اساس شواهد 95 هزار و خرده ای تماشاگر به ورزشگاه آزادی رفتند.

تماشاگران ایرانی در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا می توانند رکورد آسیا را بزنند؟ پاسخ به این سوال قطعا منفی است. نه تنها در این فصل که در فصل های آینده نیز تماشاگران ایرانی قادر به تکرار رکورد 100 هزار نفری نیستند چرا که ظرفیت ورزشگاه آزادی به 75 هزار نفر تقلیل یافته است. در بهترین حالت 75 هزار تماشاگر راهی این ورزشگاه خواهند شد و به همین دلیل رکوردهای درخشان دیگر تکرار نمی شود هر چند همین الان هم تماشاگران ایرانی در آسیا رکورد دارند و با توجه به ظرفیت کم دیگر ورزشگاه های بزرگ آسیا بعید به نظر نمی رسد به این زودی رکورد آنها شکسته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها