گوشی‌های تلفن همراه مدل‌های اپل، بلک بری، موتورولا و گوگل پیکسل از امروز 14 بهمن الزام به فعال‌سازی در راستای اجرای طرح رجیستری دارد.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۰۳

به گزارش ایرنا، خریداران باید پس از خریداری تلفن همراه (نو یا کارکرده) از طریق سامانه اطلاعرسانی طرح رجیستری با وارد کردن شماره IMEI، کد فعالسازی و شماره سیمکارت گوشی خود را ثبت کنند. فعالسازی، فرآیندی است که به برقراری اتصال میان تلفن همراه و شبکه منجر میشود. روش فعالسازی تلفنهای همراه نو و کارکرده (دست دوم) یکسان است و تنها تفاوتی که در مراحل فعالسازی آنها وجود دارد در نوع کد فعالسازی است.

کد فعالسازی تلفنهای همراه نو (آکبند) بهصورت چاپ (اسکرچ) شده روی کارت خدمات پس از فروش (گارانتی) یا روی جعبه تلفن همراه درج شده است، در حالی که کد فعالسازی برای گوشیهای کارکرده پس از انجام فرآیند انتقال مالکیت توسط شخص فروشنده به صورت پیامک از طرف سامانه اطلاعرسانی طرح رجیستری (همتا) به شماره سیمکارت شخص خریدار ارسال میشود. شخص خریدار پس از دریافت کد فعالسازی میتواند تلفن همراه را برای شماره سیمکارت خود فعال کند.

تلفنهای همراه در حال استفاده که در دوره رویت و تا قبل از مشمول شدن، سابقهای از فعالیت آن در شبکه دیده شده باشد، بهعنوان دستگاه مجاز شناخته شده و میتوانند بهصورت دائم از شبکههای اپراتوری سرویس بگیرند و احتیاجی به فرآیند فعالسازی ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها