رئیس سازمان خصوصی سازی از آغاز مرحله جدید پرداخت سود سهام عدالت خبر داد و گفت: کارمندان، بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی، کارگران فصلی و روستاییان خارج از حمایت کمیته امداد فعلا سود نمی گیرند.
کد خبر: ۱۱۱۸۳۳۳
پرداخت سود سهام عدالت از پنجشنبه / 4 گروه سود نمی گیرند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، نشست خبری میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی به منظور اعلام مرحله جدید واریز سود سهام عدالت، آغاز شد.

وی در این نشست گفت: مرحله تکمیلی پرداخت سود سهام عدالت، از فردا (پنجشنبه 12 بهمن) آغاز می‌شود.

رییس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: مرحله تکمیلی سهام عدالت برای ۱۶ گروه از جمله مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از ۱۲ بهمن آغاز می شود.

وی تصریح کرد: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی مشمولانی هستند که سهام یک میلیون تومان را به صورت کامل در اختیار دارند و از سود کامل ۱۵۰ هزار تومانی برخوردارند.

پوری حسینی افزود: تنها چهار گروه کارمندان، بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی، کارگران فصلی و ساختمانی، روستاییان و عشایری که تحت پوسش کمیته امداد نیستند و کسانی که قبلا تحت پوشش کمیته امداد بودند، اما اکنون مددجو هستند، چهار گروهی به شمار می آیند که در دهه فجر، سود آنها پرداخت نمی شود.

وی افزود: ایثارگران، زنان سرپرست خانوار و دختران مجرد، خدام مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه، بیماران خاص، مددجویان موسسات خیریه، فعالان قرآنی، قالیبافان، زندانیان آزاد شده و تحت حمایت و تاکسیرانان، از جمله گروههایی هستند که در دهه فجر، باقیمانده سود سهام عدالت آنها پرداخت می شود.

وی افزود: از زمان آغاز توزیع سود حدود ۲ میلیون نفر شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت اعلام کرده اند و هنوز ۱۲ میلیون نفر باقی مانده‌اند.

پوری حسینی تاکید کرد: سازمان خصوصی سازی در دهه فجر با ۱۶ گروه از مشمولان، به طور کامل سود سهام عدالت سال ۹۵ را تسویه می‌کند.

وی گفت: در این مرحله، سود ۲۲ درصد مشمولان با مبلغی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسویه می شود و ۸۷ درصد مشمولان باقی می مانند؛ البته در مرحله نخست توزیع سود، هزار میلیارد تومان بین مشمولان توزیع شد.

پوری حسینی با بیان اینکه افرادی که سهام عدالت دارند ولی شماره شبا نداده اند، باید تعیین تکلیف شوند، گفت: هنوز تصمیم گیری در این زمینه زود است و باید سود سال مالی ۹۵ به صورت کامل به همه داده شود، بنابراین افراد امیدوار شوند؛ این در حالی است که در دو هفته گذشته، دو میلیون نفر از ۱۶ میلیون نفر افرادی که شماره شبا نداده اند، شماره خود را اعلام کرده اند.اما شاید عده ای شاید می خواهند از سهام عدالت انصراف دهند چراکه مخاطب این سهام، کمیته امداد و بهزیستی بوده اند که نمی خواهند سود دریافت کنند.

رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص واگذاری سهام بانک ها نیز با بیان اینکه اگر مجامع بانک ها برگزار شود، قیمت های ما باطل می شود و باید قیمت های جدید اعلام کنیم، گفت: از آبان ماه به بعد صورتهای حسابرسی شده و کارشناسی شده را در هیات واگذاری مصوب می کنیم؛ البته امسال تاخیر صورت گرفت که به دلیل تغییر دو عضو وزیر در هیات واگذاری بود.

وی در خصوص واگذاری شرکت های بیمه نیز گفت: ما برای شرکت های بورسی، اقدام به کارشناسی نکرده و آیین نامه صراحت دارد که با قیمت نماد معاملاتی قیمتگذاری صورت گیرد؛ بنابراین هر سه شرکت بیمه نیز بر این اساس قیمت گذاری صورت می گیرد یعنی ملاک اصلی، قیمت تابلوی بورس است؛ اما امتیاز خاصی برای این سهم قائل نیستیم، البته درصدی هم به قیمت تابلو اضافه کرده ایم.

پوری حسینی ادامه داد: هر سه سهم احتمالا با قیمت خوبی به فروش خواهد رفت.

وی در خصوص فروش سهام ایران خودرو در بورس گفت: این موضوع ربطی به سازمان خصوصی سازی ندارد؛ اما اگر قرار باشد که سهام به صورت بلوکی عرضه شود، باید اهلیت مالی و غیرمالی متقاضیان باید ارزیابی شود؛ به این معنا که به ترن اور، بدهی بانکی و مواردی از این دست باید رسیدگی شود؛ بنابراین اگر برخورد چک لیستی صورت گیرد، مشکلی ندارد، ولی اگر بحث اهلیت مستمسکی برای پس زدن عده ای و آوردن عده ای دیگر باشد، ناپسند است.

رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص مدیریت سهام عدالت و آزادسازی خرید و فروش آن نیز گفت: الان ۴۹ میلیون نفر از مردم می دانند که چقدر سهام دارند و سود سال ۹۵ آنها نیز پرداخت شده است، این یک اقدام بزرگ است؛ اما بخشی از کار می ماند که ورقه سهام در اختیار مشمولان قرار داده شود که وقتی ورقه سهام داشته باشند، امکان خرید و فروش نیز وجود خواهد داشت.

وی اظهار داشت: به تازگی دولت لایحه آزادسازی سهام عدالت را به مجلس داده که بعد از تصویب بودجه ۹۷ این کار رسیدگی می شود که امیدواریم این لایحه به شکل تقدیم شده، مصوب کنند و اگر در این دستور وظیفه ای به عهده ما باشد، به نحو احسن انجام خواهیم داد. بحث مدیریت تا زمانی که آزادسازی انجام نشود، امکان جایگزینی مصوبه سال ۸۹ هیات دولت وجودن ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها