خبرچین/ مروری بر مهم‌ترین اخبار دیروز

هدیه‌ای از ونگوگ برای مهمان داووس

جناب آقای دونالد ترامپ دوباره علیه ایران افاضات فرموده‌اند. آن هم در داووس. ایشان گفته‌اند باید جلوی برخورداری ایران از سلاح هسته‌ای را گرفت! ایشان رئیس‌جمهور همان کشوری هستند که با پنج متحد دیگرشان یک توافق با ایران امضا کرده‌اند و براساس آن همه پذیرفته‌اند برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است! آقای ترامپ البته از این ادعاها زیاد دارد و طوری جهان در برابرش موضع گرفته که رسانه‌ها نوشته‌اند او از موزه‌ای در نیویورک یک نقاشی از ونگوگ خواسته که به پرزیدنت پیشنهاد کرده‌اند به‌جایش توالت طلا بردارد... چند وقت پیش هم روزنامه یواس‌ای‌تودی نوشته بود: «ترامپ حتی برای تمیز کردن توالتِ کتابخانه اوباما هم مناسب نیست!» خلاصه که خواستیم اشاره کنیم، فعلا چنین دشمنان محبوبی داریم.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۴۶

داووس این روزها شاهد همه‌جور حرفی هست. مجمعی که برای توسعه کشورها بنا نهاده شده، فعلا کارناوالی است برای سیاستمدارانی که می‌خواهند نسبت به دیگران عقده‌گشایی کنند. در این میان برخی حرف‌های جالب البته از این مجمع به گوش می‌رسد. مثلا نخست‌وزیر انگلیس به مدیران تلگرام تاخته و گفته «تلگرام، خانه تروریست‌ها و تبهکاران شده است». حالا اگر این حرف را ما می‌زدیم، همین انگلیسی‌ها بیانیه می‌دادند که چرا آزادی بیان را تهدید کردید!

«سارینا» را یادتان هست؟ همان کودکی که گفتند به‌دلیل بیماری ناشی از سرمای مناطق زلزله‌زده جان خود را از دست داده؛ حالا «محمد» کودک چهار ماهه هم به این جمع اضافه شده و خلاصه کمی تا قسمتی نگاه‌ها را متوجه مدیریت کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه کرده است. آنها که کلی پتو و لباس به این مناطق کمک‌رسانی کرده‌اند، از سلبریتی‌ها و مسئولان می‌پرسند، چرا باید در این مناطق هنوز کودکانی باشند که بر اثر سرما جان بدهند؟

برگردیم به دنیای سیاست. از این‌که یک گروهی درخواست تجمع‌های اعتراض‌آمیز داده‌اند تا این‌که یک عده دیگری حرف‌های ناامیدکننده می‌زنند و همزمان دیگران را متهم می‌کنند که خبرهایشان ناامیدکننده است. در همین رابطه عزت‌ا... ضرغامی گفته مسکن‌مهر هم آب دارد و هم برق... پمپاژ ناامیدی از سوی هرکسی و هر مقامی که باشد، خوب نیست. با توجه به این‌که فعلا همه مسائل در کشورمان یک سازمان و متولی مخصوص دارد، «خبرچین» پیشنهاد می‌دهد، یک سازمان «تعیین و تنظیم مقررات خبرهای خوب» هم تشکیل شود تا ببینیم بالاخره منتقدان سیاه‌نمایی می‌کنند یا مقامات محترم دولتی و غیردولتی هم در این سیاه‌نمایی‌ها شریکند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها