امروز مهرام – پتروشیمی بندرامام / نفت آبادان – شهرداری تبریز به میدان می‌روند

تـب 40 درجه در بسکتبال

امروز سری سه از پنج بازی نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال ادامه‌ پیدا می‌کند و همه نگاه‌ها به سالن آزادی تهران است؛ جایی که مهرام و پتروشیمی بندرامام به میدان می‌روند. دو تیمی که در بندرامام بازی جذابی داشتند و سهم هر کدام یک برد و یک باخت شد اما امروز و فردا بازی‌های خود را برای فینالیست شدن ادامه‌ خواهند داد. حتی این احتمال می‌رود سرنوشت فینالیست از بین دو تیم را بازی پنجم آنها معلوم کند.
کد خبر: ۱۱۱۵۹۷۹

در طرف دیگر این مرحله نیز آبادان میزبان دو مسابقه است و نفت آبادان برابر شهرداری تبریز به میدان میرود. هر تیمی که در دو مسابقه آینده برنده باشد فینالیست میشود اما اگر دوباره برد و باختها تقسیم شود، مسابقه پنجم است که فینالیستهای این فصل را معرفی خواهد کرد. بازیهای این مرحله به صورت برترین سه از پنج مسابقه برگزار میشود و در صورت نیاز به بازی پنجم، تیمها دوشنبه هفته آینده به میدان میروند. اما با حساسیت بازی مهرام و پتروشیمی بندرامام میتوان ده نکته را برای این دو تیم برشمرد.

1

امسال مهرام به پشتوانه جوانان خود به لیگ برتر بازگشت و گام بزرگی در بسکتبال برداشت. استخدام بازیکنان خارجی تیم هم در مراحل پایانی به کلیت تیم با هدف جوانگرایی کمک کرده و نتیجه دلخواه هم تا به اینجا به همراه داشته است.

2

پتروشیمی بندرامام در میان تیمهای لیگ برتری بسکتبال شرایطی متفاوت دارد. این تیم صاحب امکانات حرفهای بسکتبال و دستمزدهای بالاست به گونهای که در طول فصل هر گاه اراده کند براحتی میتواند شرایط خود را تغییر دهد.

3

مهرام برند محصولات غذایی است و تبلیغات ورزشی مهرام الگوی خوبی برای تیمهای دیگر است. این تیم در دوره جدید آهسته دست به کار شد، در سکوت لیگ یک و هیاهوی بسکتبال پایهای، پیوسته حرکت کرد و در ادامه مسیرش در بسکتبال، تجربیات تازهتری برای جوانانش ساخت.

4

در پتروشیمی بندرامام پول و مدیریتی که در هر دوره حامی مربیان است، آرامش خاطر و اطمینان ایجاد میکند و تاکنون تیم
هر وقت در لیگ برتر یا جام باشگاههای آسیا باخت، مدیریت باشگاه برای بهبود اوضاع، طرحی نو درانداخت.

5

مهرام ده سال در سطح قهرمانیهای ایران و آسیا قرار داشت اما صبوری مهرام در سه سال گذشته این نوید را به اهالی بسکتبال داد که با رویکرد به جوانگرایی و سرمایهگذاری اصولی میتوان نتیجه گرفت و ثمره جوانگرایی خود را در سالهای آینده دید.

6

پتروشیمی بندرامام حرفهایترین تیم لیگ برتر است و دو دوره قهرمانی این تیم در لیگ برتر و حضور در جام باشگاههای آسیا هر چند با ناکامی این تیم روبه رو بوده، اما نشاندهنده شرایط حرفهای خاص آن و نیز ظرفیت باشگاهی ایران در رقابتهای بینالمللی است.

7

تنها نماینده بسکتبال تهران در نیمه نهایی لیگ برتر مهرام است . هر چند این شرایط برای بسکتبال پایتخت اصلا مناسب نیست اما حضور مهرام با جوانانش در لیگ برتر میتواند برای تهرانیهایی که شمارشان در بسکتبال رو به کاهش است، اتفاقات خوبی به همراه داشته باشد.

8

پول پتروشیمی بندرامام در اوضاع نابسامان تیمهای لیگ برتر بسکتبال که برخی تیمها در تامین خواب و خوراک و سفرهای خود ماندهاند، مختص بازیکنان باکیفیت خارجی نیست بلکه بازیکنان ملی و مطرح با امنیت مالی در این تیم تمرین میکنند و مسابقه میدهند و جای امنی اقتصادی برای برخی ملیپوشان است.

9

مهرام دو بار با ترکیب جوان و نیروهای کمکی خارجی در خانه پتروشیمی بندرامام این تیم را شکست داده است که پیروزی بار دوم با ترکیبی که تیم در بازیهای باقیمانده به میدان خواهد رفت، خیلی اهمیت دارد. اعتماد به نفس تیم بالا رفته است و آنها در بازیهای خانگی تا سر حد توان مبارزه میکنند.

10

پتروشیمی بندرامام این فصل دو بار باخته آن هم فقط به مهرام. بازیکنان ملی، مطرح و خارجی این تیم تجربه بازیهای سخت دارند تا جایی که نمیتوان پیروزیهای حریف را با امتیاز بازی خانگی براحتی پیشبینی کرد.

بازگشت اصلانی به آبادان

رقابت در طرف دیگر مرحله نیمه نهایی نیز جذاب و حساس است. نفت آبادان و شهرداری تبریز ـ دو تیمی که در طول فصل رقابت نزدیکی باهم داشتند ـ در تبریز مساوی شدند و هرکدام در یک مسابقه برنده بودند. حالا نفتیها امیدوارند در خانه و با حمایت
هوادارانشان کار را تمام کنند و به فینال برسند.

تیم تبریزی شکست دادن حریف در خانهاش را بخوبی بلد است و برای رقابت در آبادان نیز برنامهای ویژه دارد. با اینکه نفتیها از این مسابقه فرید اصلانی گارد ملیپوش خود را نیز در اختیار دارند
اما واقعا نمیتوان نتیجه نهایی را پیشبینی کرد.

برای نفت آبادان استیون برت بازیکن خارجی این تیم امتیازآور است. او در دو بازی با شهرداری در غیاب فرید اصلانی مسئولیت بیشتری داشت. فرید اصلانی در مورد دیدارهای نفت آبادان با شهرداری و این که تاکنون هر دو بازی نیمهنهایی لیگ برتر بسکتبال را از دست داده است، میگوید: از قسمت کشاله ران مصدوم بودم و بازی نکردم. بچهها واقعا زحمت کشیدند بخصوص در بازی دوم که با پیروزی از تبریز بیرون آمدند.

گاردراس ملیپوش نفت آبادان میگوید: هر چهار تیم نشان دادند شایسته بازی در فینال هستند. تیم ما امروز برای همین هدف میجنگد و امیدوارم با دفاع خوب بتوانیم هر دو بازی را از حریفمان ببریم.

برنامه

امروز مهرام با پتروشیمی بندرامام از ساعت 16 به میدان میرود و پخش با تاخیر این بازی در کنداکتور شبکه ورزش قرار دارد. فردا بازی دو تیم از ساعت 17 و 30 دقیقه به طور زنده از شبکه ورزش سیما پخش میشود. رادیو ورزش هم امروز و فردا هر دو بازی تهران و آبادان را از ساعت 16 پوشش میدهد.

بازی نفت و شهرداری تبریز ساعت 16 از مرکز آبادان پخش زنده میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها