تیم ملی بهترین نتیجه تاریخش را هدف قرار داده است

لشکرکشی مردان هندبال به سرزمین جومونگ

تیم ملی هندبال کشورمان درحالی در روز جمعه در نخستین دیدار خود در هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا به مصاف ازبکستان می‌رود که 11 بار سابقه حضور در این مسابقات را در کارنامه دارد.
کد خبر: ۱۱۱۴۱۶۳

نخستین حضور ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به سال 1989 بازمیگردد که ایران در این بازیها هشتم شد. تیم ملی هندبال کشورمان در دو دوره بعدی در جایگاه یازدهم و نهم ایستاد اما در سال 1995 غایب مسابقات قهرمانی آسیا بود. در ادامه این رقابتها و در سال 2000 و 2002 هندبالیستهای کشورمان موفق شدند در رده پنجم آسیا قرار بگیرند اما در سال 2004 این جایگاه به رده هفتم تنزل یافت.

در سالهای 2006 و 2008 ایران توانست با عنوان چهارمی به کار خود در مسابقات قهرمانی آسیا پایان دهد، اما با ادامه نوسانات در هندبال ایران در سال 2010 جایگاهی بهتر از هفتمی به ایران نرسید. در دوره بعد یعنی در مسابقات 2012 عربستان تیم ملی هندبال کشورمان به مقام پنجم رسید. دو سال بعد در مسابقات آسیایی 2014 بحرین، ایران بهترین عملکرد خود را در این ادوار داشت و توانست علاوه برکسب جایگاه سوم آسیا جواز حضور در مسابقات جهانی قطر را نیز کسب کند و تنها حضور ایران در مسابقات قهرمانی جهان رقم بخورد.

در دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا و در شرایطی که همگان انتظار تکرار و حتی ارتقای جایگاه ایران در آسیا را داشتند تیم ایران نه تنها جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب نکرد، بلکه از راهیابی به نیمه نهایی هم بازماند و در جایگاه پنجم قرار گرفت. اما این دوره از مسابقات برای ایران و تیمی با لشگری از لژیونرها کاملا متفاوت است و با بازگشت دوباره علیرضا رحیمی به فدراسیون هندبال و انسجام و همدلی موجود در تیم ملی و البته ارتباط نزدیک ماچک، سرمربی تیم ملی ایران و آشنایی وی با بازیکنان، همگان انتظار دارند تا تیم ملی هندبال ایران بعد از چند سال ناکامی، جایگاهی در خور نام ایران کسب کرده و بهترین تیم هندبال ایران بهترین نتیجه را بگیرد.

اللهکرم استکی، سجاد استکی، مهرداد صمصامی، میلاد مسائلی، مهدی بیجاری، سلامان بربط، علی رحیمی، محسن باباصفری، جلال کیانی، سعید حیدریراد، مجتبی حیدرپور، امین کاظمی، محمد قاسمی، امین یوسفنژاد، شاهو نصرتی و پویا نوروزینژاد نفرات تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا هستند .

رجبی: کار تیم ملی هندبال سخت است

دبیر فدراسیون هندبال میگوید که همه تیمها با آمادگی کامل به مسابقههای قهرمانی آسیا آمدهاند و کار برای ما سخت است. محمدرضا رجبی در گفتوگو با ایسنا در مورد شرایط ملیپوشان هندبال ایران در کره جنوبی گفت: تیم ملی سه شنبه شب به شهر سوآن کره محل برگزاری رقابتهای قهرمانی آسیا رسید و بازیکنان با وجود اینکه خسته پرواز بودند روز چهارشنبه در سالن محل برگزاری مسابقات، تمرین یک ساعت و نیمی را پشت سر گذاشتند. این تمرینات پنجشنبه هم ادامه خواهد تا در روز مسابقهها بدن بچهها با شرایط وفق پیدا کند. از طرفی اختلاف ساعت قطر و کره حدود 6 ساعت است و خواب بچهها به هم ریخته است.

رجبی در مورد سایر تیمها نیز گفت: تیمهای دیگر هم که به محل مسابقهها آمدهاند را بررسی کردم. تیمهایی که اصلیتر هستند و رقیب ما هستند با بازیکنان کامل آمدهاند و مربی خوبی هم به خدمت دارند. کار برای ما سخت است اما تیم ما هم خوب است.

برنامه مرحله مقدماتی

پنجشنبه 28 دی: چین ـ عربستان، بنگلادش ـ کره جنوبی (9:30)، قطر ـ نیوزلند، هند ـ امارات (11:30)، ازبکستان ـ ژاپن، استرالیا ـ بحرین (13:30)

جمعه 29 دی: ایران ـ ازبکستان، چین ـ قطر (9:30)، عمان ـ استرالیا، هند ـ کره جنوبی (11:30)، نیوزلند ـ عربستان، بنگلادش ـ امارات (13:30)

شنبه 30 دی: بحرین ـ عمان، امارات ـ کره جنوبی (9:30)، ژاپن ـ ایران، نیوزلند ـ چین (11:30)، بنگلادش ـ هند، عربستان ـ قطر (13:30)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها