رئیس پلیس راهور ناجا از صدور دستور توقف شماره‌گذاری خودروهای غیراستاندارد که لیست آن‌ها روز گذشته به پلیس اعلام شد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۷۴۳
صدور دستور توقف شماره‌گذاری خودروهای غیراستاندارد

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، سردار تقی مهری با اشاره به اعلام لیست 25 خودروی فاقد استاندارد در روز گذشته اظهار کرد: روز گذشته لیستی از سوی وزارت صنعت و معدن در خصوص خودروهای فاقد استاندارد به پلیس راهور اعلام شد که البته لیست اعلامی کامل نبوده و خودروهای سنگین در آن ذکر نشده است.

وی افزود: به دنبال اعلام این لیست به پلیس، از روز گذشته دستور توقف شماره‌گذاری این خودروها اعلام شد البته ما منتظر هستیم تا نامه کتبی وزارت صنعت و سازمان محیط زیست در مورد تمامی خودروهای فاقد استاندارد به پلیس اعلام شود.

مهری گفت: این اقدام قطعاً کمک بزرگی به ارتقاء ایمنی و کاهش آلودگی هوا و محیط زیست است و تصمیم خوبی است که امیدواریم همه دستگاه‌های مسئول برای اجرایی شدن آن دست به دست هم دهند.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا برابر قانون، وزارت صنعت استاندارهای فنی و سازمان محیط زیست استانداردهای آلایندگی را تعیین می‌کند و پلیس ملزم به اجرایی کردن این استانداردها است و خودروهایی که فاقد این استانداردها باشند نیز شماره‌گذاری نخواهند شد.

براساس ابلاغیه جدید سازمان ملی استاندارد با اجرای فاز اول استانداردهای جدید اجباری خودرو از اول دی ماه 1396، تولید و واردات خودروهای MVM 315 سدان،MVM 550 ، تیگو 5، سایپا 131 و سایپا 132 دوگانه سوز، سایپا 141 بنزینی و دوگانه سوز، آریو 1500 سی سی، پژو پارس با موتور XUM ، وانت تک کابین و دو کابین مزدا و کارا 1700(بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B 50F ، لیفان 620، لیفان X50، لیفان X60 ، جک J5 ، هیوندای i10 از دستور کار خودروسازان خارج شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها