رئیس سازمان بهزیستی کشور،‌ از قرار گرفتن لایحه حمایت از افراد دارای معلولیت در دستور کار مجلس خبر داد و گفت: مفاد این لایحه در قالب 35 ماده از روز سه‌شنبه همین هفته، مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۰۳۹۰۹

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی‌بندپی‌ افزود: تصویب این لایحه، حاصل دو سال کار کارشناسی متخصصان و کارشناسان سازمان بهزیستی بود و با توجه به هماهنگی‌ انجام شده، این لایحه خارج از نوبت در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.

‌وی با اشاره به وقوع زلزله اخیر ادامه داد: وقوع زلزله در استان کرمانشاه برای هموطنان ما در مناطق زلزله‌زده، شرایط سختی ایجاد کرد و عوامل بهزیستی از همان ساعات اولیه برای حمایت از آسیب‌دیدگان در محل حاضر شدند.

محسنی‌بندپی افزود: اقدامات فراگیر و همه‌جانبه بهزیستی کشور در جهت حمایت از آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه برای کاهش آلام آنها با اعزام روان‌شناسان و مددکاران اجتماعی در قالب 50 تیم حمایت روان‌شناسی موسوم به محب آغاز شد و هم‌اکنون این تیم‌ها ارائه خدمات را ادامه می‌دهند.‌

وی عنوان کرد: راه‌اندازی مهدهای کودک که در جریان زلزله اخیر تخریب شدند، در 39 کانکس از دیگر اقداماتی بود که از سوی بهزیستی کشور در جهت حمایت از کودکان و خردسالان زلزله‌زده انجام شد.

محسنی‌بندپی ابراز کرد:‌ 17 هزار نفر از هموطنان زلزله‌زده کرمانشاهی، از خدمات و حمایت‌های روانی و اجتماعی تیم‌های محب بهزیستی، بهره‌مند شده‌اند.

وی احداث مرکز ارائه خدمات توانبخشی در سرپل ذهاب را از دیگر اقدامات بهزیستی در مناطق زلزله زده عنوان کرد و گفت: تاکنون 361 کانکس میان مددجویان بهزیستی در کرمانشاه توزیع شده که 150 عدد آن به زنان سرپرست خانوار و بقیه به معلولان و خانواده‌های دارای فرزند معلول واگذار شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها