رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس دیدار با یکدیگر کنفرانس خبری مشترک برگزار کردند .
کد خبر: ۱۱۰۱۳۴۵
مکرون: اظهارات ترامپ برای صلح خطرناک است / نتانیاهو: لازم نیست اردوغان به من درس اخلاق بدهد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت فرانسه خود را در قبال امنیت اسرائیل متعهد می داند اما خواهان امنیت منطقه هم هست.

رئیس جمهور فرانسه افزود: مناقشه میان اسرائیل و فلسطینی ها باید از طریق مذاکره درباره راه حل دو کشور، حل و فصل شود.

وی گفت: در گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ، به وی اعلام کرده است که اقدام آمریکا را در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل مردود می داند.

مکرون حملات روزهای اخیر را محکوم کرد و افزود: اسرائیل کشوری دوست است ، ما با این کشور مستقیما در گفت وگو هستیم و روابط تنگاتنگی داریم.

رئیس جمهور فرانسه ضمن تاکید بر راهکار ایجاد دوکشور فلسطینی و اسرائیلی، اظهارات ترامپ را برای صلح خطرناک توصیف کرد.

مکرون اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا در خصوص به رسمیت شناخته شدن شهر اشغالی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را مغایر با قوانین بین المللی و خطرناک برای صلح توصیف کرد.

رئیس جمهور فرانسه گفت: توقف شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی، ابتکار مهمی از طرف اسرائیل برای برقراری صلح خواهد بود.

نتانیاهو: تماس های محرمانه ای با کشورهای منطقه داریم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور فرانسه گفت: اسرائیل و فرانسه در زمینه امنیت و تبادل اطلاعات با یکدیگر همکاری می کنند.

بنیامین نتانیاهو گفت: «همکاری اطلاعاتی ما باعث نجات جان افراد زیادی شده است. اسرائیل اطلاعات ارزشمندی در اختیار بسیاری از کشورهای اروپایی و غیراروپایی قرار داده است و این اطلاعات از حملات تروریستی مهلک جلوگیری کرده است.»

وی افزود:« ما علیه این وحشی گری مبارزه می کنیم. شما (مکرون) در این مبارزه یک رهبر کلیدی هستید. ما تلاش های شما در منطقه خاورمیانه(غرب آسیا) و لبنان را تحسین می کنیم. همچنین تلاش های شما برای جلوگیری از هر گونه تهاجم نیز باید مورد تمجید قرار گیرد.»

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد می دهد با او درباره صلح گفتگو کند. اکنون تماس های محرمانه متعددی بین اسرائیل و برخی کشورهای منطقه وجود دارد که با ما روابط رسمی ندارند. زمانی صلح تحقق پیدا خواهد کرد که فلسطینی ها این واقعیت را درک کنند که قدس پایتخت اسرائیل است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور فرانسه از حمایت های امانوئل مکرون از اسرائیل در مقابله با آنچه که وی « تروریسم تهدید کننده امنیت اسرائیل » توصیف کرده بود، تشکر کرد.

اردوغان لازم نیست به من درس اخلاق بدهد

وی رییس جمهور ترکیه را متهم به بمباران مواضع کردها و کمک کردن به تروریست ها کرد.

نتانیاهو اضافه کرد: «لازم نیست مقامی که روستا های کرد نشین در ترکیه را بمباران می کند، روزنامه نگاران را زندانی می کند، به ایران در دور زدن تحریم ها کمک می کند و به تروریستها به خصوص در غزه یاری می رساند، به من درس اخلاق بدهد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها