فرمانده کل سپاه در جمع بسیجیان تهران:

عمده پیروزی‌های جبهه مقاومت بر عهده بسیج بود

اوایل تشکیل نیروی مقاومت بسیج در جلسه‌ای که خدمت مقام معظم رهبری داشتم از ایشان اجازه خواستم تیم‌هایی برای بررسی وضعیت ارتش‌های مردمی به کشورهای مختلف اعزام کنیم.
کد خبر: ۱۰۹۷۳۲۴
الگوگیری از ویژگی‌های بسیج

شنیده بودم در بعضی کشورها به جذب، آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی در سطح گسترده‌ای توجه می‌شود.

مقام‌معظم‌رهبری فرمودند: نیازی نیست، آنها چیزی ندارند که به شما ارائه دهند. بعدها که با کمک وزارت دفاع تعدادی کتاب‌های ترجمه‌شده از وضعیت ارتش‌های خلقی کشورهای سوسیالیستی و نیروهای مردمی کشورهای سرمایه‌داری به دستمان رسید و بررسی کردیم متوجه تفاوت اصلی آنها با بسیج شدیم.

در کشورهایی نظیر چین و کره‌شمالی تمامی دانشجویان، کارگران و سایر اقشار جامعه باید مقاطعی از سال را برای گذراندن دوره آموزش نظامی در اختیار ارتش باشند.

در بازدیدی که از کارخانه‌ای در کره شمالی داشتیم، توضیح دادند آنها همواره آماده دفاع از کشورشان هستند و کارگران به نوبت پشت پدافند اطراف کارخانه قرار می‌گرفتند.

در کشورهای غربی و آمریکا برای پیوستن مردم به ارتش حقوق‌های بالا در نظر گرفته شده که همان حالت مزدوری را دارد. ولی در بسیج ما مردم و جوانان داوطلبانه مراجعه می‌کنند و به جبهه می‌رفتند، نه زور و نه پول پشتوانه حضور بسیجیان نیست. بسیجیان حتی برای پایگاه مقاومتشان که نیازهایی دارد هزینه هم می‌کنند و از منزلشان وسایل می‌آورند. پس داوطلب‌بودن مهم‌ترین ویژگی بسیج است که نباید از دست برود.

ویژگی مهم دیگر بسیجی ایثار و شهادت‌طلبی است. اعتقاد به معاد و زندگی اخروی، از بسیجیان نیروهای شجاع و با اراده می‌سازد که ترسی از دشمن به دل راه نمی‌دهند.

به همین دلیل نیروهای بسیجی در میدان عمل بالاتر از گوش به فرمان، دل به فرمان هستند و با تمام وجود برای دست یافتن به اهداف تعیین‌شده تلاش می‌کنند و به قول معروف از زیر کار در نمی‌روند. بسیج و بسیجیان هدف‌گرا هستند، لذا آموزش، سازماندهی، برنامه‌ها، ساختار و دستورالعمل‌ها هم انعطاف داشته و در جهت تحقق اهداف قرار می‌گیرند. حزب‌الله‌لبنان، حشدالشعبی عراق و قوات الدفاع المدنی سوریه نشان داد کشورهای تحت سلطه برای رسیدن به اقتدار ملی، استقلال واقعی و مقابله با دخالت‌های استکبار در کشورشان راهی جز استفاده از الگوی بسیج ندارند.

پیروزی حزب‌الله علیه تجاوز اسرائیل در لبنان و آزادسازی کشورهای سوریه و عراق از اشغال داعش بیانگر کاربردهای مختلف نیروهای بسیجی در صحنه دفاع و امنیت است.

دشمنی استکبار جهانی و مرتجعین منطقه با انقلاب اسلامی به‌خاطر آثار این نهضت در بیداری کشورهای اسلامی و آزادیخواهی جهان مستضعفان است. مقاومت حماسی ملت ایران در برابر انواع تهدیدات دشمن از اغتشاش و ترور مسئولان و مردم در ابتدای انقلاب تا تحمیل جنگ، تحریم اقتصادی و جنگ نرم، در پرتو فرهنگ، تفکر و تشکل بسیجی به دست آمده است.

فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان رویکرد اصلی نظام برای دستیابی به جایگاهی است که شایسته ملت ایران است، برخورداری کامل از منافع و اقتدار ملی با ادامه راه شهدای پرافتخار ملت و حضور بسیجی مردم در صحنه حاصل خواهد شد نه سازش با دشمن. باید دشمن را وادار به رعایت حقوق ملت ایران کرد و این جز در سایه اقتدار ملی و بازدارندگی حاصل نمی‌شود.

الگودهی و امور مستشاری، کمترین و مهم‌ترین وظیفه دینی و انقلابی نظام ما برای حمایت از ملت‌های مظلوم است.

علیرضا افشار - رئیس پیشین سازمان بسیج

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها