رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه لبنان ضمن توصیه به ولیعهد عربستان برای توقف جنگ یمن اعلام کرد: گفتگو با ایران اشکالی ندارد.
کد خبر: ۱۰۹۷۰۹۴
ویرانی یمن بس است/با ایران گفتگو و منصور هادی را رها کنید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر ،ولید جنیلاط با اشاره به اقدامات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان اعلام کرد: یمن به مثابه افغانستان جهان عرب است و احدی نتوانسته است که آنرا اشغال کند یا از خارج بر آن حکومت کند. عثمانی ها در برخی مناطق و انگلیسی ها در عدن و برخی شهرها حضور پیدا کردند اما با تجربه ناخوشایندی روبرو شدند و جمال عبدالناصر رئیس جمهور اسبق مصر در یمن شکست خورد. شما در روزگار ملک فیصل در این کشور جنگیدید و در نهایت پس از نشست خارطوم صلح میان ملک فیصل و جمال عبدالناصر برقرار شد و شیخ صباح تا آنجایی که من می دانم نقش موثری در این صلح ایفا کرد.

رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه لبنان افزود: امروز از باب توجه به عربستان و به ملت یمن باید صلح یا حل و فصل یا هر چه می خواهید بنامید، برقرار شود. گفتگوی مستقیم با جمهوری اسلامی ایران برای دست یابی به حل و فصل اوضاع اشکالی ندارد. باید میان دو ملت صلح و دوستی برقرار شود. ویرانی و محاصره در یمن بس است و تلفات انسانی و خسارات مادی عربستان و منابع آن کافی است. زمان آن فرا رسیده است که بازسازی یمن به دور از علی عبدالله صالح و عبدربه منصور الهادی باشد تا ملت یمن هر که را می خواهد انتخاب کند و شما جناب شاهزاده مصلح و برادر بزرگ همانند اسلاف خود باش. شلیک گلوله نخست در جنگ آسان است اما مهار جنگ و تبعات آن دشوار است.

وی مصلحت و منفعت عربستان را مهمتر از جنگ نیابتی که نتیجه آن فروش سلاح و مهمات و وعده های کاذب و از بین رفتن منابع عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس باشد دانست و بر لزوم استفاده از منابع برای رشد آموزشی و پزشکی و دیگر موارد تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
۰
۰
حرفهای جالبی بود افرین برجنبلاط
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها