شهر بوکمال در مرز سوریه و عراق، آخرین پایگاه داعشی ها در منطقه بود که باز پس گرفته شد.
کد خبر: ۱۰۹۷۰۰۳
منطقه در معرض خطر یک واکنش خونبار

به گزارش جام جم آنلاین از اتاق خبر 24، آخرین دژ گروه تروریستی تکفیری وهابی داعش در خاک سوریه به دست نیروهای مقاومت و با فرماندهی سرلشکر قاسم سلیمانی باز پس گرفته شد.

با باز پس گیری شهر البوکمال، گرچه سیستم نظامی داعش در سوریه و عراق مختل شد، اما این گروه تروریستی کاملاً نابود نشده است.

بر اساس اخبار و گزارش های موثق هنگام عملیات نیروهای مقاومت در منطقه بوکمال، آمریکایی ها تعداد زیادی از نیروهای داعش را از آن شهر بیرون برده اند.

در آخرین نبردی که با گروه تروریستی وهابی داعش انجام شد، نیروهای مقاومت توانستند تعداد زیادی از آنها را در شهر بوکمال به هلاکت رسانده و یا اسیر کنند.

آمارهایی وجود دارد که می گوید بیش از 2000 نفر از این نیروها که از دیگر مناطق سوریه و حتی عراق برای نجات خود به بوکمال پناه آورده بودند، به هلاکت رسیده اند.

در کنار آن، گزارش های موثق دیگری وجود دارد که اطلاع می دهد، آمریکایی ها بیش از 4 هزار نفر از نیروهای داعش را در یک عملیات نجات، به مناطق تحت نفوذ خود در سوریه منتقل کرده اند.

اکنون آمریکا در بخش کردنشین سوریه حضور نظامی دارد، حضور و حمایت ایالات متحده در کردستان سوریه، بی جهت و بی هدف نیست، وجود یک اهرم فشار بر دولت سوریه لازم است.

با فراری دادن نزدیک به 5 هزار نفر از نیروهای داعش به منطقه کردنشن سوریه و تحت حمایت قرار دادن آنها، باید در انتظار یک اتفاق دیگری در سوریه و منطقه بود.

این نیروها که تعدادشان کم هم نیست، به خاطر عقاید پلید وهابی تکفیری خود، همچنان بر آن اعتقادات اصرار دارند، از سوی دیگر آمریکایی ها، اسرائیلی ها و سعودی ها از شکست داعش در سوریه و عراق عصبانی هستند و برای خالی کردن این عصبانیت هیچ بعید نخواهد بود که پس از بازسازی نیروهای فراری داده شده از سوی آمریکا به کردستان سوریه، آخرین تحرکات این نیرو در سوریه شکل بگیرد.

آخرین زهر داعش با همکاری آمریکا، اسرائیل و عربستان، هر چند توان باز پس گیری مناطق تحت اشغال پیشین را نخواهند داشت، اما زهری خواهد بود که می تواند آزار دهنده باشد.

حتی این تعداد از نیروهای داعش که اکثراً از نیروهای فرماندهی و رده بالای این گروه تروریستی هستند، با انجام عملیات تروریستی و انتحاری در دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه سوریه و فراتر از آن، کشورهای اروپایی، در آینده نزدیک احتمال افزایش آن بسیار است.

سوریه و عراق در معرض خطر جدی اقدامات تروریستی در روزهای آینده قرار دارند.

داعش، به ویژه حامیان آن همچون مار زخم خورده ای هستند که در این شرایط دست به هر کار خواهند زد.

شاید بتوان یک نمونه آن را اقدام تروریستی در مصر دانست که روز جمعه اتفاق افتاد.

روز جمعه به مسجدی در استان سینای شمالی در مصر حمله تروریستی انجام شد که در این اقدام بیش از ۲۳۵ نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

آماده باش نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و نظامی کشورهای محور مقاومت، به اضافه آماده باش دیگر کشورهایی که میتواند هدف حملات تروریستی گروه تکفیری وهابی داعش قرار گیرد لازم و واجب است.

آمریکایی ها با حمایت خود از تروریست های تکفیری، همچنان به باقی ماندن فضای ناامنی در منطقه دامن خواهند زد.

نزدیک به پنج هزار نیروی داعش اکنون تحت حمایت مستقیم آمریکا قرار دارند. عملیاتی کردن آنها می تواند تلفات سنگینی وارد کند.

ضمن آن که این نیروها می توانند در منطقه کردنشن سوریه، در کنار نیروهای کرد قرار بگیرند و به روند تجزیه این منطقه از خاک سوریه سرعت ببخشند.

در هر صورت، با وجود این تعداد باقی مانده از تروریست های تکفیری وهابی که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، منطقه آبستن یک واکنش خطرناک است.

محمد صفری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها