سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس برای صاحب منزل خود در شهر البوکمال نامه نوشت. به گزارش جام‌جم، سردار سلیمانی در این نامه ضمن عذرخواهی از صاحب خانه به‌دلیل استفاده بدون اجازه، آمادگی خود را برای جبران هر گونه خسارت اعلام کرده است. سردار سلیمانی در بخشی از این نامه نوشته است: ما و شما به‌عنوان شیعه و سنی با هم اختلاف نداریم زیرا به پیامبر(ص) و اهل بیت او ایمان داریم.... از قرآن و سایر کتاب‌ها که در خانه بود، متوجه شدم آدم متدینی هستید. لذا اولا استدعا دارم عذرخواهی بنده به‌دلیل استفاده از خانه‌تان بدون اجازه شما را پذیرا باشید و ثانیا اگر خسارتی به آن وارد شده، آماده جبران ضرر و زیان هستم.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۹۹

هدیه مخصوص برای معاون اول

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور که برای شرکت در چهارمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز به بولیوی سفر کرده است، پنجشنبه شب به وقت محلی (بامداد جمعه به وقت تهران) به این کشور رسید و مورد استقبال وزیر خارجه بولیوی قرار گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، مقامات بولیوی برای خوشامدگویی به جهانگیری گردن‌آویز سنتی کشورشان را قبل از پیاده شدن او از هواپیما به گردنش آویختند.

رژه‌ عروسکی در روز شکر‌گزاری

رژه عروسک‌های بادکنکی میسی همزمان با جشن روز شکرگزاری در نیویورک برگزار شد. به گزارش فرارو، روز شکرگزاری (Thanks Giving Day) یکی از اعیاد ملی و سنتی در آمریکاست و هر ساله در چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر و در پایان فصل درو جشن گرفته می‌شود. رسم است که مردم در این روز از نعمات فراوان در زندگی خود یاد کرده و برای شام بوقلمون می‌خورند. ایده تبدیل روز شکرگزاری به یک تعطیلی ملی به زمان آبراهام لینکلن بازمی‌گردد. در سال 1863 در پی پیروزی‌های سرنوشت‌ساز ارتش شمال در جنگ‌های داخلی آمریکا، چهارمین پنجشنبه نوامبر رسما تعطیل ملی و روز شکرگزاری اعلام شد.

زندان‌هایی به رنگ صورتی

روان‌شناسان معتقدند که رنگ صورتی تاثیر مثبتی بر روان زندانیان دارد و حتی افراد شرور نیز پس از مدتی قرار گرفتن در معرض رنگ صورتی، ملایم‌تر می‌شوند. به گزارش تابناک، همین دلیل باعث شده تا زندان‌های سوئیس به رنگ صورتی درآیند. سوئیس یکی از کشورهایی است که تعداد زندانی‌های آن انگشت‌شمارند. هلند نیز از کشورهایی است که گفته می‌شود زندانی ندارد، به همین دلیل زندان‌های این کشور تبدیل به هتل شده‌اند.

خرید پرهیجان در جمعه سیاه

بلک فرایدی یا جمعه سیاه که دیروز در بسیاری از کشورهای آمریکایی و اروپایی برگزار شد، یک روز پس از روز شکرگزاری است و به‌عنوان روز آغازین فصل خرید شناخته می‌شود. بیشتر فروشگاه‌های بزرگ صبح زود این روز باز می‌شوند و کالاهای‌شان را به حراج می‌گذارند. در Black Friday صف‌های طولانی و جمعیت زیاد کاملا عادی است. باوجود افزایش تمایل مردم به خرید اینترنتی، همچنان در پیاده‌روها ترافیک انسانی شکل می‌گیرد، چرا که همه با ذوق و شوق به خیابان‌ها آمده‌اند تا خریدهایشان را انجام دهند. صف‌های طولانی و گاهی دعوا بر سر تصاحب یک کالا برخی از هیجانات جمعه سیاه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها