مدیر شبکه افق از برنامه‌های ویژه این شبکه برای راهپیمایی بزرگ اربعین می‌گوید

دلدادگی به «افق» اربعین

جواد رمضان‌نژاد، مدیر شبکه تلویزیونی افق با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای پوشش گسترده و سراسری رویدادهای مربوط به همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی، از در دستور کار قرار گرفتن طرحی با نام «موکب رسانه‌ای افق» در این شبکه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۹۹۴۶
دلدادگی به «افق» اربعین

به گزارش جام‌جم، رمضان‌نژاد با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده شبکه افق برای پوشش رسانه‌ای پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی و همه رویدادهای مربوط به این همایش عظیم مردمی در ایران و عراق عنوان کرد: بر این اساس و از مدت‌ها پیش با تشکیل جلسات متعدد و بهره‌گیری از نظرات نخبگان رسانه‌ای و فعالان فرهنگی، تصمیم بر این شد همه برنامه‌ها و ارتباط‌های زنده از مسیر پیاده‌روی و کربلای معلی، در قالب «موکب رسانه‌ای افق» روی آنتن بروند.

وی افزود: بر همین اساس ویژه‌برنامه «جاذبه» از پنجشنبه 11 آبان پخش شده که تا عصر اربعین حسینی همه‌روزه ساعت 18 روی آنتن می‌رود و برنامه‌های موکب رسانه‌ای و ارتباط زنده با نقاط مختلف مرزهای هوایی و زمینی و همچنین پوشش مسیر پیاده‌روی از نجف اشرف تا شهر کربلای معلی، از صبح تا ساعات پایانی شب به تناسب در شبکه ادامه خواهد داشت.

مدیر شبکه افق با بیان این‌که ویژه برنامه‌ها در چند بخش تقسیم‌بندی شده‌اند، گفت: با توجه به راه‌اندازی طرح «نایب‌الزیاره» توسط این شبکه طی ایام اربعین و همچنین مشارکت رسانه‌ای افق در اجرای طرح‌های «نایب‌الشهید» و «من و دوست اربعینی‌ام»، آیتم‌ها و میان‌برنامه‌های ساخته شده با این موضوعات طی ساعت 18 تا 18 و 30 دقیقه هر روز روی آنتن می‌رود. همچنین تصاویری که شرکت‌کنندگان در این طرح‌ها برای شبکه افق ارسال کرده‌اند هم در قالب همین بخش‌ها به نمایش درمی‌آیند.

رمضان‌نژاد ادامه داد: در طرح نایب‌الزیاره که در قالب موکب رسانه‌ای افق اجرایی می‌شود، می‌توان به چند طریق شرکت کرد؛ در واقع آن دسته از مخاطبانی که زائر کربلا هستند، می‌توانند نیابت کسانی را که در این جمع میلیونی حضور ندارند بر عهده بگیرند و نیز آنهایی که توفیق زیارت نیافته‌اند، می‌توانند از دیگران بخواهند که نایب‌الزیاره‌شان باشند.

رمضان‌نژاد با اشاره به ویژگی‌های این طرح حسینی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح از طریق شناسه @moukebofogh_bot در نرم‌افزار تلگرام استفاده کنند و یا با مراجعه حضوری به چادرهای موکب رسانه‌ای افق که در مرزهای زمینی و هوایی و همچنین مسیر پیاده‌روی اربعین با تابلوی موکب رسانه‌ای افق مشخص شده و در آنجا مستفر هستند، در این طرح شرکت کنند.

او همچنین از دیگر اقدامات شبکه افق به‌منظور همسوسازی این شبکه با امکانات جدید فضای مجازی خبر داده و گفت: آن دسته از مخاطبانی که نایب‌الزیاره دیگران شده‌اند، می‌توانند با عکاسی از کارت‌های مخصوص طرح در مقابل حرم‌ مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) یا استفاده از ربات@ moukebofogh_bot برای ساخت پوستر مورد نظر و به اشتراک‌گذاری آن در فضاهای مجازی و شبکه‌‌های اجتماعی با هشتگ‌های #موکب_افق #زائرنیابتی #موکب_رسانه‌_ای_افق از هدایای ارزشمندی که برای این منظور در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

مدیر شبکه افق سیما به دو طرح دیگر این شبکه هم اشاره کرده و افزود: شبکه افق در اجرای طرح «نایب‌الشهید» هم که با شعار «امسال اربعین جای شهدا خالی نیست» از سوی کانون همبستگی فرزندان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود، مشارکت فعال خواهد داشت؛ طرحی که در قالب آن، زائران حسینی با انتخاب کارت زیارت نیابتی یک شهید و قرائت زیارت اربعین به نیابت از او، شهید مورد نظر را در ثواب زیارت اربعین اباعبدالله‌ الحسین(ع) شریک می‌کنند.

وی تصریح کرد: سایت اینترنتی nayebshahid.ir برای ثبت‌نام طرح نایب‌الشهید در نظر گرفته شده است؛ با این حال زائران حسینی می‌توانند با مراجعه حضوری به چادرهای موکب رسانه‌ای افق هم در این طرح شرکت کنند.

رمضان‌نژاد با بیان این‌که طرح فرهنگی و اجتماعی «من و دوست اربعینی‌ام» نیز در قالب پویش مردمی عشاق‌الحسین(ع) و به همت فرهنگسرای انقلاب اسلامی اجرایی شده است، گفت: این طرح ایجاد فضای مودت و دوستی بین زائران کشورهای مختلف در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین را مدنظر قرار داده و طی آن زائران حسینی که قدم در راه کربلا گذاشته‌اند، می‌توانند با انتشار عکس‌های سلفی خود با زائران دیگر کشورها در شبکه‌های اجتماعی و درج #من_و_دوست_اربعینی_ام در این طرح شرکت کنند و از جوایز نفیسی که برایشان در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

مدیر شبکه افق در ادامه به دیگر برنامه‌های موکب رسانه‌ای افق که همه‌روزه از این شبکه روی آنتن خواهد رفت اشاره کرده و افزود: از ساعت 19 تا 19 و 30 دقیقه ویژه برنامه «عصرانه» طبق روال همیشه پخش خواهد شد؛ اما با این تفاوت که بخشی از آن به ارتباط زنده با کشور عراق و گزارش از مسیر پیاده‌روی اربعین اختصاص می‌یابد.

این مدیر رسانه‌ای عنوان کرد: در ساعت‌های 20 تا 20 و 30 دقیقه و 21 تا 21 و 30 دقیقه هر شب نیز ویژه‌برنامه «جاذبه» با موضوعات و بخش‌های مختلف روی آنتن می‌رود و از جمله این بخش‌ها می‌توان به گفت‌وگو با مداحان مشهور و شاعرانی که اشعار آنها را می‌سرایند، اشاره کرد. در این برنامه‌ها از چهره‌های مشهور حاضر در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی دعوت به عمل می‌آید تا ضمن گفت‌وگو درباره شیوه‌های مداحی و اشعاری که برای این منظور انتخاب می‌کنند، حال و هوای پیاده‌روی اربعین از زبان آنها بیان شود. همچنین برخی سوژه‌های خاص و اقداماتی ویژه‌ که در جریان پیاده‌روی امسال شاهد آنها هستیم هم در برنامه مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیر شبکه افق ادامه داد: برنامه تلویزیونی «جهان آرا» هم به صورت ویژه طی روزهای شنبه 13 تا پنجشنبه 18 آبان سال جاری به صورت زنده از عراق پخش می‌شود.

او گفت: این برنامه با موضوع اربعین حسینی و با حضور مهمانان داخلی و خارجی، هر شب ساعت 22 به صورت زنده از کشور عراق روی آنتن می‌رود و اجرای آن به عهده وحید یامین‌پور و محمدحسین بدری خواهد بود. ضمن این‌که اجرای برنامه جهان آرا در شب‌های چهارشنبه و پنجشنبه ساعت 22 و 30 دقیقه توسط نادر طالب‌زاده است .

ارتباط زنده با نقاط مختلف مرزهای زمینی و هوایی

رمضان‌نژاد با بیان این‌که ارتباط زنده با نقاط مختلف مرزهای زمینی و هوایی و مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی مختص باکس اصلی پخش شبکه افق نخواهد بود، تصریح کرد: در طول روز و به تناسب موقعیت‌های موجود، شاهد پخش گزارش‌های زنده از کشور عراق به منظور پوشش مناسب حال و هوای اربعین حسینی و همایش عظیم پیاده‌روی میلیونی زائران کربلا از این شبکه خواهیم بود که همگی آنها با عنوان برنامه جاذبه و زیر مجموعه موکب رسانه‌ای افق روی آنتن می‌روند

زهرا غفاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها