در تاریخ معاصر آمریکا، محبوبیت هیچ رئیس جمهور دیگری به اندازه دونالد ترامپ در دویست و هفتاد و چهارمین روز ریاست جمهوری تا این اندازه کم نبوده است.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۶۷
ترامپ، منفورترین رئیس جمهور آمریکا شد

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، در تاریخ معاصر آمریکا، محبوبیت هیچ رئیس جمهور دیگری به اندازه دونالد ترامپ در دویست و هفتاد و چهارمین روز ریاست جمهوری تا این اندازه کم نبوده است.

هفته نامه آمریکایی نیوزویک در پایگاه اینترنتی خود نوشت: بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی، محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کاهش یافته است. در نظرسنجی گالوپ آمده، محبوبیت ترامپ به پائین‌ترین حد خود نزدیک می‌شود.

بر اساس این نظرسنجی که روز پنجشنبه منتشر شد، محبوبیت ترامپ به ۳۵ درصد رسیده است در حالی که هفته گذشته ۳۸ درصد بود. در عین حال این محبوبیت یک درصد از کمترین میزان محبوبیت وی که ۳۴ درصد بود، بیشتر است.

نارضایتی از وی نیز به بالاترین حد خود نزدیک می‌شود و این اوضاع را برای فرمانده کل قوای آمریکا سخت‌تر می‌کند. این نارضایتی ۶۰ درصد است که یک درصد از بالاترین حد آن در ماه سپتامبر که ۶۱ درصد بود، کمتر شده است.

موسسه گالوپ از ۱۵۰۰ آمریکایی بزرگسال نظرسنجی انجام داده است و ضریب خطای آن مثبت و منفی ۳ درصد است.

وضع ترامپ در نظرسنجی پایگاه اینترنتی «فایو ترتی ایت» (FiveThirtyEight) کمی بهتر است.

این موسسه روز شنبه اعلام کرد محبوبیت ترامپ ۳۷/۸ درصد است که ۱/۲ درصد بیشتر از کمترین حد محبوبیت وی یعنی ۳۶/۶ درصد بر اساس نظرسنجی‌های قبلی این موسسه است. نارضایتی از ترامپ نیز ۵۶ درصد است.

با این حال، واقعیت این است که ترامپ منفورترین رئیس جمهور آمریکا در تاریخ معاصر است.

بر اساس این نظرسنجی، در این دوران، محبوبیت هیچ رئیس جمهور دیگری در آمریکا در دویست و هفتاد و چهارمین روز ریاست جمهوری وی تا این اندازه کم نبوده است.

فقط جرالد فورد، رئیس جمهور سابق آمریکا با ۳۸/۴ درصد محبوبیت، به این سطح نزدیک بوده است.

لازم به ذکر است که محبوبیت فورد نیز به این علت کاهش یافت که وی ریچارد نیکسون، رئیس جمهور پیش از خود را که به علت رسوایی واترگیت استعفا داده بود، عفو کرد.

تصمیم فورد در آن زمان مورد تایید قرار نگرفت، اما سال‌ها بعد تصمیمی درست و شجاعانه توصیف شد.

محبوبیت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در دویست و هفتاد و چهارمین روز ریاست جمهوری خود ۵۳ درصد بود.

در نظرسنجی فایو ترتی ایت، محبوبیت ترامپ هرگز به ۵۰ درصد نزدیک نشده است. محبوبیت وی کمی پس از آغاز به کار رسمی خود ۴۷/۸ درصد بود که به سرعت چند درصد کاهش یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها