رئیس اداره آمریکای شمالی وزارت خارجه کره شمالی، در نشست خلع سلاح هسته ای مسکو، آمریکا را به پاسخ هسته ای تهدید کرد.
کد خبر: ۱۰۸۵۲۵۹
کره شمالی آمریکا را به پاسخ هسته ای تهدید کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، چوی سون هو روز جمعه در روز نخست نشست دو روزه خلع سلاح هسته ای مسکو گفت: کره شمالی از هیچ کشوری جز آمریکا انتظار حمله اتمی ندارد، بنابرین پاسخ هسته ای فقط به آمریکا داده می شود.

رئیس اداره آمریکای شمالی وزارت خارجه کره شمالی گفت: برنامه هسته ای کره شمالی و تسلیحات و جنگ افزارهای این کشور علیه آمریکا هدف گیری شده است.

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از سخنان چوی سون هو نوشت: کره شمالی برای جنگ آماده شده است و پاسخ هسته ای پیونگ یانگ علیه آمریکا خواهد بود و هیچ کشور دیگری هدف گیری نمی شود.

مایکل پمپئو رئیس سیا پیشتر گفته بود که طراحی های هسته ای نظامی کره شمالی در مرحله ای نزدیک به حمله هسته ای به آمریکا قرار دارد.

کره شمالی روز 18 شهریور ماه اعلام کرد که طرح حمله موشکی به «گوام» از قلمروهای وابسته به آمریکا در اقیانوسیه را به دقت بررسی می کند.

یک سخنگوی ارتش خلق کره در بیانیه ای که در خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) منتشر شد، گفت هر وقت که «کیم جونگ اون» رهبر این کشور تصمیم بگیرد، این طرح حمله به اجرا در می آید.

یک سخنگوی دیگر ارتش کره شمالی در بیانیه ای گفت اگر آمریکا نشانه هایی از اقدامات تحریک آمیز نشان دهد، کره شمالی دست به عملیات پیشدستانه می زند.

شبکه سی.ان.ان هم گزارش داد در این بیانیه درباره تحرکات نظامی اخیر آمریکا هشدار داده شده و گفته شده است که این اقدامات ممکن باعث ایجاد یک مناقشه خطرناک شود.

در این بیانیه مشخصا به حمله احتمالی به پایگاه اندرسون که بمب افکن های راهبردی آمریکا در آن قرار دارند، اشاره شده بود.

آمریکا نیز در پاسخ دو بمب افکن B1B را بر فراز کره شمالی به پرواز در آورد. این بمب افکن ها از پایگاه هوایی اندرسون در گوام به پرواز در آمده بودند.

گوام نقش مهمی در استقرار ارتش آمریکا در اقیانوسیه دارد و هزاران نفر از نظامیان آمریکایی و خانواده هایشان در آنجا اسکان داده شده اند.

پیش از تهدیدهای پیونگ یانگ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که کره شمالی «بهتر است بیشتر از این ایالات متحده را تهدید نکند» در غیر اینصورت «با آتش و خشمی مواجه می شود که دنیا هرگز نظیرش را ندیده است.»

این تهدیدهای متقابل در حالی است که طبق گزارش های نهادهای دفاعی و اطلاعاتی ژاپن و آمریکا، کره شمالی موفق شده است یک کلاهک هسته ای کوچک تولید کند که می تواند در موشک های این کشور به کار گرفته شود.

کره شمالی در ماه های اخیر چندفروند موشک بالستیکی قاره پیما و تاکتیکی پرتاب کرده و گویا بمب هسته ای و هیدروژنی نیز آزمایش کرده است.

به دنبال این آزمایش ها، شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی تصویب کرد که بر اثر آن صادرات مواد غذایی دریایی و معدنی کره شمالی سالانه یک میلیارد دلار کاهش پیدا می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها