شش کشور اول جهان که در آنها زنان طولانی‌ترین زمان باقی ماندن در قدرت را به خود اختصاص داده اند به ترتیب عبارتند از بنگلادش، هند، ایرلند، ایسلند، فیلیپین، سیرالئون.
کد خبر: ۱۰۸۵۰۸۲
6 کشور اول جهان که زنان بیشترین قدرت را داشته اند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قاره آسیا طی پنجاه سال گذشته شاهد رهبران زن بسیاری بوده است. بنگلادش در صدر کشورهای آسیایی قرار دارد. این کشور را در ۲۳ سال از پنجاه سال گذشته، دو زن اداره کرده اند یعنی شیخ حسینا (نخست وزیر سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ میلادی و سپس ۲۰۰۹ میلادی تا زمان حاضر) و خالده ضیا (نخست وزیر سالهای ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۶ میلادی و سپس سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ میلادی).

وضعیت مشابهی نیز در کشور هند دیده می شود که دو رهبر بزرگش زن بوده اند. این دو زن که در مجموع مدت ۲۱ سال بر مسند قدرت بودند عبارتند از خانم ایندیرا گاندی که حدود شانزده سال نخست وزیر هند بود و خانم پاراتیبها پاتیل که طی سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ میلادی ریاست جمهوری این کشور را بر عهده داشت.

فیلیپین و سیرالئون نیز در کنار کشورهای اروپایی ایرلند و ایسلند، جزو فهرست شش کشوری هستند که در میان ۱۴۶ کشور مطالعه شده، زنان در آنها طولانی‌ترین زمان باقی ماندن در قدرت را به خود اختصاص داده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها