مازاری (حنا سابی) از پیشه‌های قدیمی در استان یزد است و قدمت آن به بیش از 700 سال می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۸۴۳۷۲

به گزارش مهر،‌ صنعت مازاری به ارتباط تاجران یزدی با تاجران هند، پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس بازمی‌گردد. هم‌اکنون این صنعت در کشور تنها در استان یزد انجام می‌شود چراکه به شرایط آب و هوایی خاصی نیاز دارد و باید به دور از تابش مستقیم آفتاب و در شرایط کاملا گرم و خشک ساییده شود. در خیابان آیت‌الله کاشانی یزد راسته‌ای از مغازه‌های مازاری با قدمتی حدود 200 سال وجود دارد که مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی نیز قرار می‌گیرد.

روزی که لندن زرد شد

گرد و غبار ناشی از توفان و دود ناشی از آتش‌سوزی آسمان شهر لندن پایتخت انگلیس را به رنگ زرد درآورد. به گزارش دیلی‌میل، توفان اوفلیا گرد و غبار صحرای آفریقا و دود ناشی از آتش‌سوزی در مناطق جنگلی جنوب اروپا را به آسمان لندن آورده و تابش خورشید به این ذرات گرد و غبار، سبب ایجاد نوری زرد رنگ در آسمان این شهر شده است. توفان اوفلیا که از شدت آن کاسته شده است دیروز در ایرلند موجب قطع برق هزاران خانه، خسارات به خانه‌ها و مرگ سه نفر شد.

زیبا مثل پای عنکبوت

عکاس 54 ساله با سوژه عجیب خود مجموعه‌ای منحصر‌به‌فرد را عکاسی کرده است؛ پاهای عنکبوت و رتیل که در نوع خود بی‌نظیر است و نشان‌دهنده زیبایی پنهان این حشرات است. به گزارش فرارو، مایکل پانکراتس عکاس ماکرو می‌گوید از کودکی دچار هراسی به نام «آراکنوفوبیا» بوده که همان ترس بیش از اندازه از عنکبوت است. او اکنون اما برای مقابله با این هراس قدیمی اقدام به عکاسی ماکرو از پاهای عنکبوت کرده است.

نابینا شدن بوکسور معروف

بوکسور مشهوری که بینایی یکی از چشم‌های خود را در یک مسابقه بوکس از دست داد، امیدوار است با یک عمل جراحی دیگر بتواند بینایی چشمش را به دست بیاورد تا به مسابقات برگردد.

به گزارش جام‌جم آنلاین، آنتونی اوگوگو بوکسور انگلیسی سال گذشته در جریان یک مسابقه بشدت آسیب دید و آسیب‌دیدگی، منجر به نابینایی چشم او شد. او در مبارزه‌ای بینایی خود را از دست داد که متحمل شکست هم شد تا برای نخستین‌بار در طول دوران حرفه‌ای‌اش باخته باشد.

کریگ کانینگهام بوکسوری است که با ضربات سهمگینش باعث شد چشم راست آنتونی بینایی خود را از دست بدهد.

آنتونی در یک سال اخیر چند بار مورد عمل جراحی قرار گرفت و اکنون امیدوار است بتواند با یک عمل دیگر بینایی ازدست رفته خود را برگرداند.

دزدی برای کار خیر

در حادثه تیراندازی کنسرت در لاس‌وگاس یک گروهبان سابق نیروی دریایی آمریکا با شجاعت تمام دست به اقدامی جسورانه زد.

به گزارش جام‌جم آنلاین، در جریان تیراندازی در یک کنسرت در شهر لاس‌وگاس یک گروهبان سابق نیروی دریایی آمریکا در اقدامی متهورانه ضمن کمک به دیگران برای خارج شدن از تیررس گلوله‌های شلیک شده، یک پیکاپ بزرگ را دزدید تا مجروحان و افراد آسیب‌دیده را به بیمارستان برساند و پس از تخلیه مجروحان دوباره به محل تیراندازی بازگشت تا افراد بیشتری را نجات دهد.

مدتی بعد که جزئیات شجاعت این فرد در رسانه‌ها بازتاب یافت، یک فروشنده پیکاپ‌های آفرودی به پاس قدردانی از دلاوری او یک دستگاه پیکاپ F150 فورد را به وی هدیه داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها