رئیس سازمان صداوسیما تاکید کرد:

نقش ویژه رسانه ها در پیروزی های جبهه مقاومت

رئیس سازمان صداوسیما گفت : مردم ایران همواره سوریه را با مرقد مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه(س)می‌شناسند و اطلاع دقیقی از جاذبه‌های گردشگری این کشور ندارند لذا ما باید سعی کنیم این جاذبه‌ها را بهتر به آن‌ها بشناسانیم.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۹۳
مردم ایران باید جاذبه‌های گردشگری‌سوریه را بیشتر بشناسند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در دیدار با وزیر گردشگری سوریه با بیان اینکه امیدواریم با ایجاد زمینه‌ای مناسب شاهد سفرهای مردم ایران به سوریه باشیم افزود: جنگ تحمیلی طراحی شده از سوی دشمنان، لطمه‌ای بزرگ برای این کشور بود که باید دست به دست هم دهیم و زمینه را برای ساخت سوریه‌ای قوی‌تر فراهم کنیم.

رئیس رسانه ملی با اشاره به تجربیات فراوان کشورمان بعد از جنگ تحمیلی گفت: ما آماده‌ایم تا تجربیات خود را به صورت ویژه در اختیار دوستان سوری قرار دهیم تا هرچه زودتر سوریه‌ای قوی‌تر را شاهد باشیم.

دکتر علی عسکری با بیان اینکه توجه مردم ایران به سوریه پس از جنگ اخیر بیشتر شده است، افزود : مردم ما امروز حتی نام روستاهای سوریه را می‌دانند و دوست دارند بعد از پایان جنگ و شروع دوران آرامش آنجا را از نزدیک ببینند.

وزیر گردشگری سوریه هم در این دیدار با تشکر از رهبری، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران افزود : این دیدارها باعث می‌شود که ما بتوانیم یک روابط جدیدی را پایه گذاری کنیم و در آینده بهترین استفاده‌ها را داشته باشیم.

بشر یازجی جنگ سوریه را تروریسم رسانه‌ای خواند و افزود : ما باید آنچنان همکاری رسانه‌ای را گسترش دهیم تا این تروریسم رسانه‌ای از بین برود و در مقابل فرصت‌های برابر فرهنگی اقتصادی فراهم آید.

وزیر گردشگری ‌سوریه پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف را چشمگیر دانست و گفت: متأسفانه مردم سوریه خیلی از این پیشرفت‌ها اطلاع ندارند و ما باید با گسترش همکاری ها و ارتباطات بیشتر این پیشرفت ها را به اطلاع آن‌ها برسانیم.

بشر یازجی به برنامه‌ریزی این وزارت‌خانه برای سفر گردشگران ایرانی به مرقد مطهر حضرت زینب (س) اشاره کرد و گفت : من سفری به مشهد داشتم و بر اساس آنچه که مشاهده کردم سعی می‌کنیم تسهیلات ویژه‌ای را برای زائران ایرانی در دمشق فراهم کنیم.

وی در پایان از تلاش‌ها و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها