محاسبه امتیاز در رنکینگ اتحادیه جهانی

میزبانی جام تختی در 3 شهر

رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی 4 تا 6 بهمن در ماهشهر، مسابقات کشتی آزاد 11 تا 13 بهمن به میزبانی تبریز و رقابت‌های بین‌المللی پهلوانی جام تختی نیز اردیبهشت سال آینده در یزد برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۷۴

رقابت‌های جام تختی که یکی از معتبرترین تورنمنت‌های کشتی بزرگسالان جهان به‌شمار می‌آید، جزو مسابقه‌های دارای رنکینگ اتحادیه جهانی کستی است. پس از آن که این از طرح رنکینگ سیستم کشتی‌گیران برای حضور در رقابت‌های جهانی و در نهایت المپیک 2020 توکیو خبر داد، فدراسیون کشتی ایران موفق شد رقابت‌های بین‌المللی جام تختی را به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین و قدیمی‌ترین تورنمنت‌های بین‌المللی کشتی دنیا از سال 2018 میلادی در طرح رنکینگ و سیستم سیدبندی قرار دهد.

طبق اعلام اتحادیه جهانی، هر کشور میزبان از جمله ایران می‌تواند در هر وزن در این مسابقات حداکثر سه کشتی‌گیر داشته باشد. رقابت‌های هر وزن (پنج وزن در هر روز)، در دو روز برگزار می‌شود که روز اول مسابقات مقدماتی، روز دوم رقابت‌های شانس مجدد، رده‌بندی و فینال انجام خواهد شد.

به کشتی‌گیران نفرات اول تا پنجم هر وزن حاضر در جام تختی به ترتیب 8، 6، 4 و 2 امتیاز در طرح سیدبندی اتحادیه جهانی تعلق می‌گیرد. امتیازات کسب شده در هر سال برای معرفی برترین کشتی‌گیران سال در هر وزن، شامل حضور در رقابت‌های جهانی، قاره‌ای و هشت تورنمنت بین‌المللی مذکور سالانه محاسبه شده و ابتدای هر سال میلادی امتیازات از صفر محاسبه می‌شود. در پایان هر سال نیز بهترین کشتی‌گیران براساس این امتیازات معرفی می‌شوند.

اتحادیه جهانی کشتی، هشت تورنمنت بین‌المللی در قاره‌های آسیا، آفریقا، آمریکا و اروپا را در این طرح قرار داده که جام تختی یکی از این مسابقات است.

یزدانی: برنامه‌هایم را با خادم هماهنگ می‌کنم

قهرمان کشتی آزاد المپیک 2016 ریو گفت می‌خواهد در رویدادهای پیش‌ِرو هم عملکرد موفقی داشته باشد.

حسن یزدانی در خصوص آخرین شرایط تمرینی خودش گفت: تمرینات اصلی‌ام را از آبان آغاز می‌کنم. اما چند روز قبل تر به خانه کشتی آمده‌ام تا تمرینات سبکم را آغاز کنم. از امروز هدفگذاری‌ام ابتدا بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی 2018 مجارستان و نهایتا المپیک 2020 توکیو است تا بتوانم در این مسابقات نیز افتخارآفرین باشم.

وی درباره برنامه‌هایش ادامه داد: تمام برنامه‌هایم از جمله وزنم را با توجه به ده وزن شدن کشتی با کادر فنی و خادم رئیس فدراسیون به‌عنوان یک بزرگ‌تر و قهرمان المپیک هماهنگ می‌کنم. مثل همیشه قطعا با شرکت در مسابقات انتخابی صاحب دوبنده تیم ملی
می‌شوم.

المپیکی‌های کشتی جزو دعوتی‌های اشکانی هستند

اعلام آمادگی امید نوروزی برای کمک به تیم ملی کشتی فرنگی و رقابت در جام‌جهانی، بحث‌های متفاوتی در کشتی به وجود آورد اما علی اشکانی می‌گوید از این بازگشت استقبال می‌کند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: زحمت و هزینه‌های زیادی برای به ثمر رسیدن نفراتی مانند نوروزی شده است تا پرچم ایران را در میادین مختلف به اهتزاز درآورند، اما به هر حال برخی کشتی‌گیران به شرایط سنی رسیده‌اند که باید تمهیداتی برای آنها در نظر گرفت. اشکانی ادامه داد: باید به دنبال راهکاری برای حفظ این نفرات باشیم، اما از سوی دیگر زحمات زیادی برای حفظ و اجرای فرآیند انتخابی کشتی شده است و از طرفی باید انگیزه‌های جوانان را هم حفظ کنیم تا بتوانند این مسیر را ادامه دهند. سال آینده سال بسیار سختی پیش رو داریم. مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی را داریم که فاصله کوتاهی با یکدیگر دارند. حضور نفراتی مانند نوروزی در اردوها می‌تواند به جوانان انگیزه بدهد و از حضور چنین نفراتی در اردوها استقبال می‌کنیم؛ البته باید شرایط را برای حضور این کشتی‌گیران در اردوی تیم ملی فراهم کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی‌ فرنگی در پاسخ به این سؤال که آیا نفرات حاضر در المپیک ریو نیز به اردو دعوت خواهند شد یا خیر،‌گفت: حتما فرنگی‌کاران المپیکی دعوت هستند؛ شاید نام آنها را در بین نفرات دعوت شده نیاوریم، اما همه می‌توانند در اردوی تیم ملی شرکت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها