عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شروع شدن فصل سرما و ایمنی مدارس گفت: مدرسه ها به عنوان خانه دوم دانش آموزان امنیت لازم برای اطمینان خانواده ها را ندارند و همین مساله باعث می شود همواره نگرانی هایی برای سلامت فرزندان در مدرسه وجود داشته باشد .در واقع، چند صباحی است که حوادث پی در پی در کمین جان و سلامت دانش آموزان است.
کد خبر: ۱۰۸۰۷۵۰
500 مدرسه کپری در سیستان و بلوچستان / مسئولان جلوی تکرار حادثه شین آباد را بگیرند

حسینعلی شهریاری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین در رابطه با ایمنی و نوسازی مدارس اظهار داشت:‌ وجود مدارس کپری، سنگی، خشت و گِلی در مناطق محروم ایران، یکی از موضوعاتی است که سال‌ها مسئولان آموزش‌ و پرورش این مناطق و کارشناسان آموزشی درباره آن هشدار می‌دهند؛ موضوعی که حالا و بعد از کشته‌شدن معلم اهل «خاش» که بیشترین تعداد این مدارس را دارد، باعث شده دوباره با جدیت بیشتری مطرح شود. اینها همه درحالی است که در سال‌های گذشته، تعدادی از مسئولان شهرهایی که بیشترین تعداد مدرسه‌های کپری، سنگی، خشت و گِلی را دارند، از تخریب این مدارس خبر داده‌اند؛ موضوعی که البته به نظر می‌رسد هنوز اتفاق نیفتاده است.

وی در ادامه در خصوص درصد امینت مدارس و نگرانی خانواده ها گفت: حدود 500 مدرسه در استان سیستان و بلوچستان با شرایط بد سازه چون کپری، سنگی، خشت و گِلی وجود دارد که شرایط تحصیل را برای دانش‌آموزان منطقه مشکل کرده است. با توجه به رشد بالای جمعیت دانش‌آموزی، روند آموزش در مدارس فرسوده با مشکل مواجه شده و دیگر این مدارس جوابگوی مردم منطقه نیست.

شهریاری در خصوص شروع فصل سرما و نبود بخاری های ایمن خاطر نشان کرد: بنا به برآوردهای انجام شده، برای جمع آوری بخاری‌های نفتی و استانداردسازی تجهیزات گرمایشی این کلاس‌ها، بودجه‌ی زیادی مورد نیازست؛ این درحالیست که در لایحه‌‌ی بودجه‌ی مجلس هفتم و هشتم و با مصوبه مجلس برای ایمنی بخاری های استاندارد و گاز رسانی به مناطق، امیدوارم کماکان با خطر آتش‌سوزی و سوانح دلخراشی هم‌چون حادثه روستای شین‌آبادِ پیرانشهر، روبه‌رو نشویم.

نماینده مردم زاهدان درمورد مشکلات تدریس معلمان در استان سیستان و بلوچستان گفت: ما در استان سیستان و بلوچستان کمبود 12 هزار معلم رسمی داریم و از حق التدریس و سرباز معلم در حین خدمت استفاده می کنند این در حالی است که یک معلمی که در آموزش و پرورش، آموزش دیده باشد خیلی متفاوت است. چرا که دوره ابتدای تحصیل دانش آموزان باید از حساسیت خاصی برخوردار است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص حذف یارانه دارو گفت: در زمینه دارو اگر بخواهیم به خودکفایی برسیم و شاهد صادرات باشیم،باید مواد اولیه که تهیه و خریداری می شود از استانداردهای اروپایی برخوردار باشد تا بتوانیم با برندهای خارجی رقابت کنیم.

وی در ادامه : اروپا و امریکا هم نیز مواد اولیه خود را از کشورهای همچون چین و هندوستان تهیه می کند ولی براساس پولی که هزینه می کند کیفیت مطلوبی دارد. قطعاً با شرایط مالی که شرکت های داروی ما دارند که متاسفانه شامل یارانه کافی نمی باشند،نباید خیلی هم انتظار داشت که دارو که در داخل تولید می کنیم دقیقا همان کیفیت را داشته باشد. ولی اثر بخشی لازم را دارد.

شهریاری در خصوص صادرات دارو به کشورها گفت: در این زمینه باید کارهای بیشتری انجام شود. باید به تولید کنندگان دارو، یارانه تعلق گیرد تا به استانداردهای جهانی برسد تا بتوانیم با سایر کشور ها رقابت کنیم.

نعمت الله سوری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها