رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فاتب

ممنوعیت عرضه قلیان در دربند، فرحزاد و درکه

امروز و در حرکتی هماهنگ، مقام‌های قضایی عرضه قلیان در دو استان البرز و قم را ممنوع کردند و به فروشندگان آن هشدار دادند.
کد خبر: ۱۰۸۰۱۲۰
ممنوعیت فروش و عرضه قلیان در قم و کرج

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در این باره گفت: با فروشندگان و عرضه‌کنندگان قلیان در اماکن عمومی برخورد جدی می‌شود.

حاجی‌رضا شاکرمی افزود: عرضه و فروش قلیان در اماکن عمومی بویژه رستوران‌ها، چایخانه و قهوه‌خانه‌ها ممنوع است. وی اضافه کرد: اداره بهداشت در هر مکانی که این تخلفات را مشاهده کند، آن واحد را پلمب می‌کند.

شاکرمی افزود: همچنین فروش سیگار به افراد زیر 18سال نیز ممنوع است و نیروی انتظامی در صورت مشاهده فروشنده را دستگیر خواهد کرد.

ممنوعیت دخانیات در قم

همزمان با این اعلام، دادستان عمومی و انقلاب قم نیز گفت: استفاده از دخانیات و قلیان در قهوه‌خانه و سفره‌خانه‌ها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، بوستان‌ها و پارک‌ها و همه اماکن عمومی دیگر در این استان ممنوع شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی کاهه افزود: به استناد ماده 7 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب 1385 و بند 8 ماده یک آیین‌نامه اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب 1386 که اماکن عمومی را تعریف کرده، هر نوع تبلیغ، تشویق مستقیم یا غیرمستقیم یا تحریک افراد به استعمال دخانیات اکیدا ممنوع است.

وی با اشاره به ضررهای بی‌شمار مصرف دخانیات بویژه قلیان، اضافه کرد: برای هشدار و اطلاع هرچه بیشتر مردم در چند روز آینده در تمامی پارک ها، بوستان‌ها و فضاهای عمومی مختلف سطح شهر تابلوهای هشداردهنده‌ای مبنی بر ممنوعیت استعمال قلیان در معرض دید عموم نصب خواهد شد.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده عرضه و مصرف قلیان در اماکن صنفی ضمن جمع‌آوری آنها، با واحد و اشخاص متخلف برخورد قانونی و آن محل پلمب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها