در زیر فهرستی از مکان های تاریخی ای که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند را می ببینید. با جام ‌جم آنلاین همراه باشید.
کد خبر: ۱۰۷۸۰۴۷
زیباترین اماکن تاریخی دنیا که در فهرست میراث جهانی ثبت شده‌اند + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از فرادید، جهان ما پر از مکان های تحسین برانگیز و دیدنی است چه طبیعی و چه ساخت بشر. سایت های تاریخی باشکوه و دیدنی زیادی وجود دارند که توسط تمدن های قدیمی ساخته شده اند و البته اینکه بخواهیم بگوییم کدام ها بهترین هستند کار سختی است. در زیر فهرستی از مکان های تاریخی را که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند ،می ببینید.


۱- ماچو پیچو (Machu Picchu)

ماچو پیچو شهر مخروبه ای است که در جنوب پرو قرار گرفته و در بالای کوهی است که فقط بوسیله ی قطار قابل دسترسی است. این شهر فوق العاده زیبا در سال ۱۹۱۱ دوباره پیدا و کشف شد و مشخص شد یک مرکز فرهنگی مهم برای تمدن باستانی INCA بوده است. این شهر لقب “شهر گمشده ی inca ها” را دارد و در سال ۱۹۸۳ توسط سازمان جهانی یونسکو ثبت جهانی شد و در سال ۲۰۰۷ هم از طرف این سازمان به عنوان هفتمین عجایب جدید جهان شناخته شد. نگرانی هایی که در مورد افرایش تعداد توریست های این منطقه و در نتیجه احتمال آسیب دیدگی آن بود باعث شد تا محددودیت هایی درباره اینکه چه تعداد افراد می توانند از این مکان دیدن کنند اعمال شود.


۲- تاج محل

این سازه عظیم در شهر آگرا و در سال ۱۶۰۰ ساخته شد و طعمی از عشق نامیرا در دل خود دارد. این مقبره ی سفید مرمری، مکان دفن امپراطوری به نام شاه جهان است و یکی از باید های دیدنی در سفر به هند است. در سال ۱۹۸۳ به عنوان میراث جهانی یونسکو و یکی از ۷ عجایب جدید دنیا معرفی شد. تاج محل هر ساله میزبان حدود ۲ تا ۴ میلیون توریست از سرتاسر دنیا است، بنابراین محدودیت های توریستی برای حفظ این مکان ارزشمند اعمال شده است. بزرگترین تهدیدی که برای تاج محل وجود دارد، آلودگی هوا است که برای سنگ مرمر خاصیت سم دارد و باعث تخریب آن می شود.


۳- دیوار چین

دیوار بزرگ چین در واقع از دیوارها و استحکامات زیادی تشکیل شده است. این دیوار در قرن سوم قبل از میلاد مسیح برای جلوگیری از حمله ی مغول ها به خاک چین ساخته شد. اما جالب است بدانید که حتی این دیوار عظیم هم نتوانست از حمله ی مغول جلوگیری کند. این دیوار یکی از عجایب دنیا است و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و هنوز هم معماری و ساخت آن مانند علامت سوالی در ذهن همه ماندگار شده است.


۴- Chichén Itzá

Chichén Itzá به معنای ” در دهان دیوار Itzá” است و دومین مکان باستانی پر بازدید در مکزیک و جز هفت عجایب دنیا است. این دیوار یکی از مهم ترین ساختارهای تاریخی قبیله ی مشهور مایان ها در آمریکا است که در سال های اخیر ترمیم شده است. این مکان بسیار دیدنی ثبت میراث جهانی یونسکو شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها