در ششمین جشنواره بلقیس،‌ 900 اثر با هم به رقابت پرداختند

پایان رقابت داستان کوتاه‌نویسان

ششمین دوره جشنواره داستان کشوری با عنوان بلقیس و با حضور حدود 400 نویسنده و ارائه 900 اثر در اسفراین به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۰۶۹۷۹۷

به گزارش جام‌جم، جشنواره بلقیس که از سال 90 در استان خراسان شمالی پا گرفت،‌ جشنواره‌ای ویژه داستان کوتاه است. جشنواره در دوره اول، در دو بخش ویژه شامل موضوعات شعار سال، سبک زندگی ایرانی و اسلامی و ناهنجاری‌های اجتماعی و بخش آزاد برگزار شد. در دوره بعد، بخش نوقلمان هم به بخش‌های جشنواره افزوده شد و به این ترتیب، هر سال یک بخش به بخش‌های جشنواره اضافه شد. از دوره چهارم، جشنواره کشوری شد که در آن سال 340 اثر از کشور به دبیرخانه جشنواره بلقیس ارسال شد. دوره پنجم هم آثار تقریبا همین تعداد می‌شد.

در دوره ششم، فراخوان اول اردیبهشت منتشر شد. آثار تا پایان تیر ماه به دبیرخانه ارسال و داوری داستان‌ها مرداد ماه انجام شد. حالا هم با برگزاری مراسم اختتامیه در اسفراین نفرات برگزیده معرفی شدند.

امسال با یک استقبال کم‌نظیر، 293 نفر نویسنده کشوری بیش از 600 اثر به جشنواره فرستادند که با مجموع 300 اثر ارسالی از استان خراسان شمالی، مجموعا 900 اثر به دبیرخانه رسید.

علیرضا بیدی، دبیر علمی و اجرایی جشنواره بلقیس در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به این استقبال می‌گوید: اتفاقات اینچنینی در کشور جزو کمیاب‌ترین‌هاست.

او درباره شروط شرکت در این جشنواره توضیح می‌دهد: از شرایط شرکت در جشنواره این است که آثار در هیچ جشنواره‌ای به عنوان برنده انتخاب نشده باشد و در هیچ نشریه و کتابی هم منتشر نشده باشد و جزو آثار جدید باشد.

بیدی درباره بخش‌های امسال جشنواره بیان می‌کند: در سطح کشوری موضوع آثار آزاد بود، اما در سطح استانی، بخش‌های جشنواره همان بخش ویژه با موضوعات شعار سال، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، ناهنجاری‌های اجتماعی و نوقلمان بود.

او به برگزاری چند کارگاه در خلال برگزاری جشنواره هم اشاره می‌کند و می‌افزاید: در طول مهلت ارسال آثار، کارگاه‌های آموزشی در شهرهای مختلف دایر شد. همچنین در اختتامیه جایزه بلقیس در شهر توریستی رویین که به ماسوله خراسان معروف است، دو کارگاه با حضور نویسندگان سرشناس برگزار کردیم.

به گفته دبیر علمی و اجرایی جشنواره بلقیس، هدف از برگزاری این رویداد گسترش فرهنگ مطالعه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها