یک گالری‌دار معتقد است گالری‌های ایران، قابلیت بالایی برای معرفی شایسته هنر ایران دارند از این‌رو باید حضورشان در عرصه بین‌الملل تقویت شود. آریا اقبال، مدیر گالری آریا که بعد از حدود 18 سال، اخیرا باردیگر به دبی بازگشت تا در آرت‌فر بین‌المللی دبی شرکت کند، به جام‌جم می‌گوید: «بدیهی است هر گالری باید برای حضور در آوردگاه‌های جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد و بتواند ارائه حرفه‌ای از آثار هنرمندانش را عرضه کند که اهمیتش همتراز کیفیت آثار هنری است.»
کد خبر: ۱۰۶۹۳۹۱

حمیدرضا کرمی، مسئول بخش بین‌الملل این گالری نیز می‌گوید: «شرکت در آرت‌فرها هزینه زیادی برای گالری‌ها دارد. آرت‌فرها هیچ درصدی از فروش آثار را دریافت نمی‌کنند و درآمد آنها از طریق اجاره غرفه‌ها و جذب حامیان مالی بزرگ تامین می‌شود، که البته آرت‌فر دبی از نظر جذب این حامیان مالی از جمله قوی‌ترین آرت‌فرهاست. گالری آریا با دو هنرمند پیشکسوت ارمنی، گارنیک درهاکوپیان و سونیا بالاسانیان در یازدهمین آرت فر دبی حضور یافت. آریا اقبال در پایان این گفت‌وگو می‌گوید: گالری‌داری واقعا کار سختی است. من 25 سال پیش وارد این کار شدم و براساس این تجربه می‌گویم برخلاف آنچه تصور می‌شود، درآمد گالری‌داری، چشمگیر نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها