جدیدترین نقاشی حسن روح‌الامین با نام «لا فتی الا علی» که به دلاوری حضرت علی(ع) در جنگ احد می‌پردازد، در دهه امامت و ولایت رونمایی شد. وی هدف از این اثر را نمایش رشادت امیرالمؤمنین در دفاع از پیامبر(ص) دانست.
کد خبر: ۱۰۶۸۹۷۳

به گزارش فارس، حسن روح‌الامین، نقاش جوان و عاشورایی کشورمان در آستانه عید غدیر از جدیدترین اثر خود با موضوع «جنگ احد» رونمایی کرد. در این مراسم که عصر دیروز (شنبه 11 شهریور) در تالار وحدت برگزار شد، تابلوی «لا فتی الا علی» به نمایش در آمد. این نقاشی طی شش ماه و با ابعاد 322 در 235 ترسیم شده است.

امیرحسین مدرس، مجری مراسم گفت: این تابلو درباره جنگ احد است که پیامبر(ص)‌ در آن زخمی شدند و حتی دندان حضرت شکسته شد و کسی که مردانه مقابل مشرکان ایستاد و از رسول‌الله(ص) دفاع کرد، وجود مقدس امیرالمومنین علی(ع) بود.

مجید ملانوروزی، مدیرکل هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه مراسم اظهار کرد: ایشان در این سن و سال جزو اساتید خوب ما هستند و کار سفارشی هم نمی‌کنند و این نقاشی‌ها، تعهد شخصی خودشان است و به تعبیر رهبر انقلاب «آتش به اختیار»‌ هستند. باید قدر چنین هنرمندانی را بدانیم و آثارشان به موزه‌ها راه یابند. روح‌الامین در بخش پایانی این مراسم درباره تابلوی «لا فتی الا علی» گفت: بزرگ‌ترین دلیل انتخاب این موضوع، غربت موضوعات دینی در نقاشی است. چون روی این موضوعات کمتر کار می‌شود و اساتید وقت کمتری برای آن می‌گذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها