بیشتربازماندگان از تحصیل، قربانیان جبر فرهنگی و اقتصادی محیطشان هستند و با آن که نمی‌توان به‌طور دقیق تعدادشان را مشخص کرد، اما براساس آمار موجود رقمشان در استان کرمانشاه بیش از 2000 نفر در سال است و برای کاهش این آمار متولیان امور اقتصادی و فرهنگی کشور نیز باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.
کد خبر: ۱۰۶۸۹۳۹

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه، این استان در مجموع 322 هزار دانش‌آموز دارد که طبق آمار سال 95 تعداد 169 هزار نفر از آنها در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل بوده‌اند. سلیمان محبی گفت: برآورد می‌شود سالانه حدود 600 دانش‌آموز در دوره ابتدایی از تحصیل بازمانده باشند.

وی تصریح کرد این افراد معمولا در مناطق روستایی و عشایری زندگی می‌کنند؛ ضمن این‌که برخی دانش‌آموزان کم توان و استثنایی ساکن در روستاها نیز ممکن است شامل بازماندگان از تحصیل باشند. کارشناس مسئول آموزش دوره اول متوسطه نیز تعداد بازماندگان از تحصیل سال 95 این بخش را 600 نفر عنوان کرد. پرویز رستمی گفت: این تعداد، دانش‌آموزانی هستند که باید از دوره ابتدایی به متوسطه اول می‌آمدند، اما به هر دلیلی اتفاق نیفتاده است؛ در ضمن آمار دختران بازمانده از تحصیل در این بخش بیشتر از پسران است. / ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها