عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از بی‌توجهی به حذف واسطه‌ها از بازار تجهیزات پزشکی، گفت: سیستم‌های نظارتی با دلالان بازار تجهیزات پزشکی هیچ برخورد بازدارنده‌ای نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۸۰

به گزارش خانه ملت، احمد حمزه با اشاره به ضرورت حذف واسطه‌ها درکاهش قیمت و تضمین کیفیت تجهیزات پزشکی، افزود: متاسفانه بازار تجهیزات پزشکی در کشور همانند بخش‌ها و حوزه‌های دیگر در دست دلالان و واسطه‌ها قرار دارد، از سوی دیگر شرکت‌های برند تجهیزات پزشکی در ایران نمایندگی مشخصی نداشته و این موضوع نیز سبب مشکلاتی در بازار وسایل پزشکی شده است.

وی با تاکید بر ایجاد دفتر و مرکزی برای شرکت‌های معتبر خارجی تجهیزات پزشکی در کشور، بیان کرد: اگر بتوان با ایجاد دفاتر و نمایندگی‌های شرکت‌های معتبر خارجی تولیدکننده تجهیزات پزشکی وسایل موردنیاز پزشکی و درمانی را بدون واسطه و مستقیم از این شرکت‌ها تامین کرد، به طورحتم می‌توان از کیفیت کالا اطمینان داشت و این‌که قیمت تمام شده برای بیماران نیز ارزان‌تر خواهد بود.

حمزه با بیان این‌که متاسفانه دلیل عدم مقابله و حذف واسطه‌ها در بازار تجهیزات پزشکی مشخص نیست، تصریح کرد: مشخص نیست که چرا با دلالان در بازار تجهیزات پزشکی برخورد نمی‌شود، یعنی معلوم نیست که سازمان‌های نظارتی به چه دلیلی تمایلی به حذف و قطع دست واسطه‌ها ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها