دکتر علی‌عسکری در مراسم اختتامیه طرح قرآنی بشارت 1451:

اهالی قرآن همراهان رسانه ملی در جنگ نرم هستند

رئیس رسانه ملی در آیین اختتامیه طرح قرآنی بشارت 1451 با اشاره به ضرورت توسل به قرآن و آموزه‌های قرآنی در جنگ رسانه ای و فرهنگی امروز گفت : اهالی قرآن، اهل مقاومت و پایداری هستند و آنهایی که با قرآن انس و الفت دارند می‌توانند در مقابل این جنگ رسانه‌ای و فرهنگی، جبهه مقاومت تشکیل داده و در برابر شبیخون‌های فرهنگی بایستند.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۳۷

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در این مراسم که در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد، گفت: امروز ما در یک رویارویی نابرابر فرهنگی و در یک جنگ فرهنگی و رسانه‌ای زیست می‌کنیم و رسانه ملی قرارگاه مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

رئیس سازمان صداوسیما توسل همزمان به قرآن و عترت را موثر دانست و تصریح کرد: جامعه ای که قرآن و عترت را با هم داشته باشد قطعا می تواند در مقابل توطئه ها بایستد و خود را ایمن کند.

دکتر علی عسکری با تشکر از برگزارکنندگان طرح قرآنی بشارت،از همه نهادها و مراکز قرآنی و فرهنگی که با رسانه ملی در برگزاری این طرح همکاری کردند قدردانی کردو گفت: حقیقتا تلاش این مراکز بود که در کنار رسانه ملی به بار نشست و 15 میلیون نفر از طریق این رسانه توانستند با این برنامه و قرآن به ویژه دو سوره مبارکه واقعه و ملک ارتباط برقرار کنند. وی افزود: همچنین از طریق فضای مجازی 5 میلیون نفر با طرح بشارت ارتباط برقرار و در مسیر قرآن حرکت کردند که این افتخاری برای رسانه ملی است.

علی‌عسکری اظهارداشت : قرآن معجزه ای الهی و پدیده ای بی نظیر و بدیع در عالم برای هدایت انسان‌ها است و باید توجه داشته باشیم انس با آیات قرآن، انس با کتاب و آیاتی است که بر قلب نورانی پیامبر نازل شده است .

وی با اشاره به آیاتی از قرآن ادامه داد: خود خداوند در قرآن می فرماید که اگر قرآن را بر کوه نازل می کردیم از خشوع و خضوع از هم می پاشید و سپس به انسان‌ها هشدار می‌دهد که آیا شما هم خاشع هستید و آیا به سمت خدا حرکت می‌کنید و در واقع این سرزنش محترمانه خدا برای ماست تا به راه راست هدایت شویم.

رئیس رسانه ملی افزود: امیدوارم به قرآن اینگونه نگاه کنیم که در ما حرکت ایجاد کند و ما راتکان داده و اصلاح کندچرا که قرآن ما را به پایدارترین مفاهیم والا و انسانی هدایت می کند و آنچه برای جامعه وخانواده سازنده و راهگشاست در این کتاب آسمانی آورده شده است.

قرآن، سد آهنین در برابر مطامع جهانخواران

علی عسکری با اشاره به سخن نخست وزیر اسبق انگلستان که گفته بود تا این قرآن در بین مسلمانان است و آن را می‌خوانند و عمل می‌کنند نمی توانیم برآنها سلطه و برتری پیدا کنیم، تاکید کرد: قرآن سد آهنین بزرگی در مقابل مطامع جهانخواران است و باید هم چنین‌نقشی داشته باشد. ما در شرایط خاص تاریخی قرار داریم و قرآن می تواند سدی محکم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.

وی افزود : مساجد و مراکز مذهبی ما در طول تاریخ،نقش تمدن ساز داشتند اما در دنیای مدرن که انقلاب ارتباطات اتفاق افتاد، دشمنان تلاش کردند تا بتدریج بر ما سلطه فرهنگی بیابند. امروز بیش از 260 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان بر سرزمین ایران برنامه پخش می‌کنند تا علیه دین و فرهنگ و هویت ملی و اسلامی ما بایستند. جبهه دیگر آنها فضای مجازی است که اگرچه خوبی‌هایی دارد اما مضرات فراوانی هم دارد و تسلط نظام سلطه به زیرساخت‌های فضای مجازی موجب شده تا این فضا اثرات مخربی را برای نسل جوان داشته باشدما باید در این جبهه نیز با توکل به قرآن و عترت در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

علی عسکری افزود: ما در جنگ تحمیلی یک وجب از خاک ایران را از دست ندادیم و امروز در جنگ رسانه‌ای که جنگ دوم ماست و یک جنگ هویتی است هم باید پیروز شویم و مقاومت کنیم. موفقیت در این جنگ فرهنگی، نقطه عطفی برای ملت ایران در سطح منطقه و جهان خواهد بود. بر این اساس ما باید در این جهاد رسانه ای و فرهنگی موفق شویم .

جذب 15 میلیون نفر به فعالیت‌های قرآنی

در این مراسم آیت‌الله محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز با تشکر از صداوسیما و رئیس رسانه ملی برای برگزاری چنین مراسم با شکوه و موثری گفت: این‌که در ظرف سه ماه بیش از 15 میلیون نفر جذب قرآن و فعالیت‌های قرآنی می شوند حاصل تلاش‌های شماست و البته به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این‌که تشکیل حکومت اسلامی بر مبنای قرآن و سنت اهل بیت (ع) و پیامبر اسلام(ص) است، افزود: پیش از انقلاب اسلامی چنین انس و الفتی با قرآن وجود نداشت و ما بعد از انقلاب به برکت رهبری امام خمینی(ره) که همه عمر به دنبال یک هدف بود و آن جلب رضای خدا و احیای کلمه حق، به این مسیر الهی دست یافتیم و باید با قدرت آن را ادامه دهیم.

اجتماع بزرگ قرآنی

دکتر محمدحسین محمدزاده، دبیر شورای فرهنگ و معارف سیما و مدیر شبکه قرآن هم در این مراسم حضور قاریان، حافظان، اساتید، هنرمندان قرآنی، مسئولان و عموم علاقه‌مندان به قرآن و عترت و اجتماع عظیم قرآنی را قابل تقدیر دانست و اعلام کرد: 50 مرکز و موسسه قرآنی، نهادهای لشکری و کشوری از ابتدای ماه مبارک رمضان با طرح قرآنی بشارت 1451 که با محوریت سوره‌های واقعه و ملک برگزار شد، همکاری کردند. میلیون‌ها حروف، کلمه و آموزه‌های قرآنی طی نود روز در سراسر کشور، خانواده‌های ایرانی را عطرآگین کرد. برنامه‌های رادیو و تلویزیون و سایر رسانه‌ها این پویش بزرگ مردمی را همراهی کردند. اختتامیه بزرگ‌ترین رویداد قرآنی رسانه‌محور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) احیاگر قرآن در عصر جدید برگزار شد تا تجدید میثاق با روح پرفتوح ایشان و تجدید میثاق با رهبر انقلاب و نیز امام عصر(عج) باشد.

به گفته دبیر شورای فرهنگ و معارف سیما طرح قرآنی بشارت 1452 در آینده نزدیک با حضور هیات اندیشه‌ورز، کلید می‌خورد و بزرگ‌ترین رویداد رسانه‌محور قرآنی تداوم پیدا می‌کند. دکتر محمدزاده اظهار امیدواری کرد: امیدواریم این طرح بهانه‌ای باشد برای آن‌که نقطه تلاقی قرآن‌کریم با سایر هنرها ایجاد کنیم و اجتماع بزرگ‌تر و عظیم‌تری از گروندگان را به این طرح بزرگ در آینده نزدیک شاهد باشیم. مدیر شبکه قرآن در پایان گفت: 200 هزار نفر در کلاس‌های حضوری این طرح در موسسات قرآنی، کانون‌ها، دفاتر بسیج، دارالقرآن‌ها و غیره شرکت کردند و بالغ بر 50 دستگاه قرآنی فرهنگی همراه برگزارکنندگان بودند.

در این مراسم از خانواده‌های شهدای جهادی، امین شیرازی و سیدمحمد حسینی تقدیر شد. جوایز برگزیدگان این دوره از طرح قرآنی بشارت اهدا شد و پرچم گنبد حرم امیرالمومنین که 15 روز در ضریح امام‌خمینی(ره) بود در آغاز دهه ولایت در این مراسم نمایش داده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها