کره جنوبی، حریف تیم 10 نفره ایران هم نشد

نمایش اقتدار این‌بار در سئول

تصویر نسبتا غریبی بود. کی‌روش که همیشه برای برد جنگیده، پس از تساوی تیم‌ملی مقابل کره‌جنوبی مشت‌هایش را گره‌ کرده بود. دوباره در زمین می‌دوید و ما را یاد سه سال قبل می‌انداخت. درست وقتی که برابر همین کره با گل رضا قوچان‌نژاد به برتری رسیدیم و راهی جام‌جهانی شدیم. اما این بار خوشحالی کی‌روش فقط برای صعود نبود. قطعی شدن حضور ایران در روسیه پس از برد 2 بر صفر مقابل ازبکستان در تهران اتفاق افتاد.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۲۴

این بار ولی رکوردهایی که با مساوی بدون گل برابر چشم‌بادامی‌ها همه را به وجد آورد، باعث خوشحالی بی‌حد و مرز کارلوس شد. البته که رفتار حریف نیز در واکنش‌های سرمربی تیم‌ملی بی‌تاثیر نبود. تیم ایران حالا 9 بازی است که نه گلی خورده و نه بازی را به تیمی واگذار کرده است. کی‌روش بعد از بازی از این گفت که به بازیکنانش افتخار می‌کند. بازیکنانی که روز سه‌شنبه برای نگه‌داشتن این رکوردها و البته برای گرفتن جشن صعود تمام عیار باید در تهران برابر سوریه قرار بگیرند.

کی‌روش که همیشه رفتارهای منحصر به فردی از خود نشان داده، پنجشنبه نیز در استادیوم سئول مثل گذشته در زمین حرفش را زد. بیرون از زمین به بازی‌ رسانه‌‌ای کره‌ای کمتر واکنش نشان داد و همین که با ده نفر جلوی تیمی که برای برد می‌جنگید ایستاد، جواب محکمی بود. او پس از بازی به خبرنگاران کره‌ای می‌گفت که بخندند. خبرنگارانی که امیدوار بودند با برد تیم‌شان برابر ایران بخندند و جنگ رسانه‌ای را شروع کرده بودند، اما در نهایت پاسخ جالبی از کارلوس گرفتند.

کی‌روش که به هدفش رسیده بود پس از بازی سعی در این داشت که همه چیز را عادی جلوه دهد. پس پیراهن شماره هفت هیونگ مین سو را گرفت و با آن به کنفرانس خبری رفت.

خودش می‌گفت بعد از 36 سال کار حرفه‌ای این اولین باری است که پیراهن حریفی را می‌گیرد. این حرکت کی‌روش بازتاب زیادی داشت و خیلی‌ها از این می‌گفتند که او بعد از رسیدن به نتیجه دلخواه، برای این‌که نشان دهد کدورتی با کره‌ای‌ها ندارد دست به انجام این کار زد. نمایش روز پنجشنبه تیم‌ملی همانند دیگر بازی‌ها بود. یعنی همان سیستم عمدتا دفاعی و متمرکز روی حفظ نتیجه. اما مهم‌ترین نکته انسجامی بود که مشخص شد با عوض شدن بازیکنان اصلی نیز کم نمی‌شود.

رکورد دست‌نیافتنی

تیم ملی ایران تا پیش از دیدار مقابل کره جنوبی 1018 دقیقه گلی از حریفان خود در بازی‌های رسمی دریافت نکرده بود. آخرین گل دریافتی ایران در بازی‌های رسمی نیز در دقیقه 62 دیدار مقابل ترکمنستان در مرحله اول انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه بود. شاگردان کارلوس کی‌روش با گل نخوردن در بازی برگشت مقابل کره‌جنوبی رکورد گل نخوردن خود را به 1108 دقیقه رساندند.

کار بزرگ سوریه، ژاپن صعود کرد

همزمان با رویارویی کره‌جنوبی و ایران، دو بازی دیگر هفته نهم مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه از گروه A آسیا میان تیم‌های ملی چین با ازبکستان و سوریه با قطر برگزار شد که طی آن چین و سوریه صاحب پیروزی شدند.سوریه با پیروزی 3 بر یک بر قطر به امتیاز 12 رسید و با قرار گرفتن در رده سوم جدول رده‌بندی همراه تیم‌های ملی کره‌جنوبی و ازبکستان از شانس صعود به جام‌جهانی 2018 روسیه در هفته پایانی گروه A آسیا برخوردار شد.در دیگر بازی، چین میزبان ازبکستان بود که به پیروزی یک بر صفر رسید. چین با وجود این پیروزی با شش امتیاز قعرنشین است و ازبکستان 12 امتیازی نیز با یک پله سقوط در رده چهارم قرار گرفت.

در دیگر گروه این رقابت‌ها ژاپن با پیروزی 2 بر صفر برابر استرالیا صعودش را به جام جهانی جشن گرفت و آخرین بازی این تیم برابر عربستان تشریفاتی خواهد بود.

کی‌روش: به بازیکنانم افتخار می‌کنم

کارلوس کی‌روش در پایان بازی مقابل کره‌جنوبی ضمن تمجید از کیفیت بالای این بازی، گفت: این دیداری سخت برای من در زندگی فوتبالی‌ام بود و فقط دلیل خستگی من و بازیکنانم، کره‌ای‌ها بودند که خوب بازی کردند. کی‌روش در رابطه با اخراج سعید عزت‌اللهی از زمین بازی و ده نفره شدن ایران برابر کره‌جنوبی در نیمه‌ دوم گفت: به بازیکنانم افتخار می‌کنم که با قدرت و روحیه مضاعف پس از اخراج عزت‌اللهی بازی کردند.

وی در واکنش به جنگ روانی هواداران کره‌ای علیه او پیش از آغاز بازی اظهار کرد: هواداران و فوتبالیست‌های کره‌ای از دست من خسته شده‌اند. همچنین تائه یونگ، سرمربی کره‌جنوبی در این باره گفت: ایرانی‌ها به طور کلی بازیکنانی دارند که بسیار خوب بازی می‌کنند. آنها با دقت روی روش بازی خود تمرکز دارند و چشم به ضد حملات می‌دوزند. با توجه به این‌که اگر گل می‌خوردیم، رسیدن به نقطه اول بازی سخت می‌شد، از حملات بی‌محابا خودداری کردیم.

آمار جذاب برای کاپیتان تیم ملی

اشکان دژاگه، کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان موفق شد آمار فوق‌العاده‌ای از خود در دیدار مقابل کره‌جنوبی به ثبت برساند. این بازیکن که تا دقیقه 64 در ترکیب تیم ملی قرار داشت و بعد از آن جای خود را به مهدی طارمی داد، با بازوبند کاپیتانی تیم ملی 45 بار در طول بازی صاحب توپ بود که در این مدت، 80 درصد پاس‌هایش را درست به مقصد رساند. این در حالی است که اشکان به جای بازی در سمت چپ به عنوان هافبک بازیساز انجام وظیفه می‌کرد؛ درست در جایی که در دیدار قبلی مسعود شجاعی همه کاره تیم ملی بود، اما اشکان دژاگه نشان داد در غیاب مسعود می‌تواند خیال همه را راحت کند.

پنجعلی: عملکرد انصاری قابل تقدیر بود

محمد پنجعلی، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان و تیم پرسپولیس در مورد عملکرد محمد انصاری، مدافع جوان سرخپوشان در ترکیب تیم ملی مقابل کره‌جنوبی به ما گفت: «عملکرد این بازیکن با وجود تجربه اندک در پیراهن تیم ملی، مناسب و قابل تقدیر بود و فکر می‌کنم کم اشتباه ظاهر شد. انصاری با این روند می‌تواند جانشین شایسته‌ای برای بازیکن بزرگی مثل سیدجلال حسینی باشد و خیال هواداران فوتبال ایران را در جام جهانی نیز راحت کند. انصاری همچنین جای خالی پژمان منتظری را نیز بخوبی پر کرده بود و از این رو فکر می‌کنم او بتواند در آینده نیز در ترکیب اصلی تیم ملی به میدان برود.

سعید عزت‌اللهی دو جلسه محروم می‌شود؟

سعید عزت‌اللهی، بازیکن جوان و آینده دار تیم ملی در دیدار با کره‌جنوبی دچار اشتباه بزرگی شد. بعد از برخورد دست بازیکن کره با صورت این بازیکن که به نظر خطا می‌رسید، سعید عزت‌اللهی با کف استوک به سر بازیکن حریف کوبید. این اتفاق از چشم داور و کمک‌هایش دور نماند و سعید عزت‌اللهی را از زمین بازی اخراج کردند، اما اتفاق بدتر این‌که احتمالا سعید به خاطر ضربه‌ای که به سر بازیکن کره زد بیش از یک جلسه محروم خواهد شد. او بازی سوریه را از دست داده و نمی‌تواند در این مسابقه تیم ملی را همراهی کند. احتمالا او یک جلسه دیگر هم محروم می‌شود .

سعید عزت‌اللهی، هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار مقابل کره‌جنوبی عملکرد قابل توجهی نداشت. او در گذشته بازی‌های بهتری برای تیم ملی انجام داده بود، اما در این دیدار نتوانست به اندازه کافی شایستگی‌هایش را نشان دهد و بخصوص این‌که در دقیقه 52 که شرایط بسیار حساسی برای تیم ملی وجود داشت، از زمین بازی اخراج شد. این اتفاق به همراه عملکرد ضعیف او در بازی گذشته و همچنین نیمکت‌نشینی طولانی مدت در لیگ روسیه می‌تواند سعید را از فهرست اصلی تیم ملی فوتبال دور کند آن هم به فاصله کوتاه تا شروع جام‌جهانی 2018 روسیه.

ایران و کره از نگاه آمار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها