تکرار اقدام مشکوک آمریکا، ‌این بار در سوریه

بالگردهای آمریکا عناصر اروپایی داعش را از دیرالزور خارج کردند

بالگردهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، با هلی برن در ریف غربی استان «دیر‌الزور» سوریه شماری نامعلوم از عناصر داعش را از منطقه خارج کردند.
کد خبر: ۱۰۶۸۵۵۰

به گزارش پایگاه روسیا الیوم، برخی منابع محلی گزارش دادند این عملیات حدود ساعت پنج عصر روز پنجشنبه با سه بالگرد در منطقه «السوح» واقع در جنوب غرب منطقه «المسرب»، در ده کیلومتری جاده بین‌المللی، به پایان رسید.

بنابراین گزارش، نیروهای ائتلاف بین‌المللی چند روز پیش نیز عملیات هلی برن در جنوب معدن نمک در ریف دیرالزور غربی را انجام دادند که طی آن دو عنصر اروپایی داعش با خانواده‌هایشان از منطقه خارج شدند. در این زمینه اخبار دیگری از اقدام بالگردهای آمریکایی در خارج کردن عناصر داعش از موصل بعد از شروع عملیات آزادسازی این شهر منتشر شده بود. در همین حال رئیس‌جمهور سوریه نماز عید قربان را در منطقه تازه آزاد شده القلمون غربی اقامه کرد. بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نماز عید قربان را در مسجد «سیدنا بلال» در شهرک «قاره» در منطقه «القلمون غربی» در ریف دمشق که بتازگی از دست داعش آزاد و پاک سازی شد، اقامه کرد.

بنابر این گزارش، ارتش سوریه و مقاومت لبنان اخیرا منطقه القلمون غربی در مرزهای سوریه با لبنان را از عناصر داعش به طور کامل آزاد و پاک‌سازی کردند. ارتش سوریه طی روزهای اخیر اعلام کرد که مرزهای سوریه و لبنان به طور کامل از تروریست‌ها خالی شده است و عناصر داعش بنابر توافقنامه‌ای از منطقه «جرود عرسال» در لبنان و منطقه القلمون غربی در سوریه به سمت «البوکمال» در استان دیرالزور رفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها