دولت ترکیه گذرنامه یک نویسنده را در جریان سرکوب آزادی بیان در این کشور و اتهاماتی که به او وارد شده است، باطل کرد تا او نتواند برای دریافت جایزه صلح به آلمان سفر کند.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۸۱

به گزارش پایگاه خبری دویچه وله، اسلی اردوغان، رمان‌نویس سرشناس ترکیه‌ای قرار بود ۲۲ سپتامبر شخصا «جایزه صلح اریش ماریا رمارک» را در کشور آلمان دریافت کند اما اکنون فقط می‌تواند از طریق برنامه‌های تلویزیونی شاهد برگزاری این مراسم باشد.
اسلی اردوغان از فعالان حقوق بشر و از منتقدان رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌‌جمهور ترکیه است و برای یک روزنامه حامی کردها ستون‌نویسی می‌کند.
او سال گذشته در بحبوحه سرکوب رسانه‌ها در ترکیه، به اتهام ترویج ارعاب به چهار ماه حبس محکوم شد و قرار است مجددا در پاییز دادگاهی شود. به گفته وکیل اردوغان، او به اجازه وزارت کشور برای خروج نیاز دارد اما مقام‌ها به او اجازه نمی‌دهند برای دریافت جایزه‌اش از ترکیه خارج شود. هیات ژوری این جایزه که از ۱۹۹۱ هر دو سال یک بار اعطا می‌شود، خصوصا با مقاله اخیر اسلی اردوغان که درباره تاثیرات کودتای ناکام ۲۰۱۶ در ترکیه بود، تحت‌تاثیر قرار گرفتند. این جایزه به نویسندگانی تعلق می‌گیرد که به برقرای صلح متعهد هستند. / ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها