عامل درگیری مرگبار در ترمینال جنوب، تاخیر اتوبوس در حرکت و پس‌ندادن پول بلیت را انگیزه‌اش از قتل اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۹۱

به گزارش جام‌جم، ساعت 16 و 10 دقیقه سه‌شنبه درگیری در داخل تعاونی شماره 13 پایانه مسافربری جنوب به کلانتری 208 اعلام شد. ماموران با حضور در محل، جوانی را مشاهده کردند که با چاقوی آغشته به خون قصد فرار از محل را داشت اما مسافران ترمینال با او درگیر شده و مانع فرار او شده بودند. با دخالت ماموران این شخص به نام «اکبر» 32 ساله دستگیر و به کلانتری منتقل شد .

در همان لحظه دستگیری «اکبر»، ماموران متوجه شدند سه نفر توسط این شخص مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته‌اند که وضعیت یک نفر از آنها وخیم و نامساعد است. بلافاصله موضوع به مرکز فوریت‌های پزشکی 115 اعلام و هر سه مجروح برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شدند .

ساعتی پس از دستگیری متهم و انتقال مجروحان به بیمارستان، به کلانتری اعلام شد یکی از مجروحان صحنه درگیری به نام علی 40 ساله که کارمند تعاونی 13 پایانه مسافربری جنوب بود، بر اثر اصابت ضربه چاقو به ناحیه گردن فوت کرده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» و به دستور بازپرس دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

متهم به قتل که فوق‌دیپلم است، پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: مادرم در سیرجان بیمار بود و می‌خواستم پیش او بروم. ساعت 10 صبح امروز برای خرید بلیت اتوبوس به پایانه مسافربری جنوب مراجعه کردم. شخصی که مقابل تعاونی ایستاده بود مرا برای خرید بلیت به داخل تعاونی 13 راهنمایی کرد. به باجه فروش بلیت رفتم. متصدی فروش مدعی شد اتوبوس تا دقایقی دیگر حرکت می‌کند و من نیز با این تصور بلیت تهیه کردم. حدود یک ساعت گذشت اما اتوبوس حرکت نکرد. بعد هم اعلام شد، اتوبوس با چند ساعت تاخیر حرکت می‌کند؛ زمانی که نزد متصدی فروش بلیت رفتم و خواستم پولم را پس بگیرم، آنها طفره رفتند و گفتند این کار شدنی نیست. آنها مرا تمسخر می‌کردند.

متهم در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: به خانه‌ام در خیابان پیروزی برگشتم. حدود هشت سال است که به تنهایی در تهران زندگی می‌کنم. خیلی عصبانی بودم. پس از گذشت چند ساعت برای انتقام گرفتن چاقویی از خانه برداشتم و به ترمینال برگشتم. ابتدا شخصی را که مرا به تعاونی شماره 13 راهنمایی کرده بود، با یک ضربه چاقو از ناحیه سینه مجروح کردم. سپس وارد تعاونی 13 شدم و با شخصی که بلیت را به من فروخته بود ـ مقتول ـ درگیر شدم. چاقویی به گردنش زدم. در همین زمان یکی از دوستان و همکاران مقتول به قصد کمک کردن به مقتول با من درگیر شد که او نیز از ناحیه دست مجروح شد. هنگام فرار از داخل ترمینال، با مردم درگیر و توسط مأموران دستگیر شدم .

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: یکی از دو مجروح حادثه به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته و از بیمارستان مرخص شد؛ مجروح دوم که از ناحیه سینه مورد اصابت چاقو قرار گرفته، همچنان تحت نظر تیم پزشکی قرار دارد .

وی در پایان این خبر عنوان کرد: با صدور قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده، متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

به او بلیت نداده بودیم

در حالی که متهم مدعی است از این تعاونی بلیت سفر به سیرجان خریده و به دلیل این‌که اتوبوس نیامده و ساعاتی معطل شده عصبانی و به سوی کارکنان حمله‌ور شده، اما همکاران مقتول اظهارات دیگری را مطرح کرده و مدعی هستند که این متهم از تعاونی آنها بلیتی نخریده است.

یکی از همکاران علی که در این حمله خونین به قتل رسیده بود، به جام‌جم گفت: مرگ همکارمان ما را بسیار ناراحت کرد. باورمان نمی‌شود او فوت کرده است. علی از قدیمی‌های تعاونی شماره13 (آسیا سفر) بود. او از سال 70 در اینجا کار می‌کرد.

وی افزود: روز سه‌شنبه همه مشغول کار روزانه در دفتر بودیم که مردی عصبانی و قمه به دست وارد دفتر شد. او ابتدا به سمت علی و دو نفر از همکارانمان که کنارش بودند، حمله کرد. ما همه شوکه شده بودیم.

همکار مقتول ادامه داد: نمی‌دانیم انگیزه او چه بود. اگر او را نمی‌گرفتیم، جان افراد بیشتری در خطر می‌افتاد و خانواده‌های دیگری هم داغدار می‌شدند. بسختی او را مهار کرده و قمه را از وی گرفتیم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها