«بعد از فیلم «ایستاده در غبار» تا امروز بیش از صد نفر از مردم عادی، روزنامه‌نگار، دانشجو و... یکی از مواردی که به من گفته‌اند این بوده که فیلمی درباره امام موسی صدر بسازم.»
کد خبر: ۱۰۶۸۱۳۶

محمدحسین مهدویان، کارگردان فیلم تحسین شده «ماجرای نیمروز» با بیان این مطلب گفت: بعد از سریال «آخرین روزهای زمستان» سوژه‌های مختلفی برای این که فیلم بسازم داشتم. بعد از فیلم «ایستاده در غبار» بویژه دوست داشتم درباره زندگی شهید بروجردی فیلم بسازم، اما هیچ‌وقت در جای عمومی نگفته‌ام که علاقه‌مندم درباره امام موسی صدر فیلم بسازم. واقعا دوست دارم برای ایشان فیلمی بسازم، اما می‌دانم کار سختی است. مهدویان ادامه داد: بسیار فکر کردم چگونه می‌شود در سینما چنین کاری کرد؟ وقتی چنین واقعه‌ای اتفاق می‌افتد بحث حقوقی ماجرا وجود دارد و به هر حال اگر این واقعه برای هر شهروند ایرانی اتفاق می‌افتاد دولت، مردم و وجدان عمومی باید مطالبه‌گر این موضوع باشند و بی‌خیال از آن نگذرند. او افزود: سینما هم درباره این موضوع مسئول است. ما در برابر اندیشه ایشان هم مسئولیم. چون امروز همه دچار پیچیدگی‌های زیادی هستیم. ما در سرگشتگی زندگی می‌کنیم و بخشی از آن محصول بعد از انقلاب است و باید درباره آن صحبت کرد. او گفت: به هر حال امام موسی صدر حرکتی را آغاز کرده بود که هدفی داشت. ایشان وارد یک راه شد و این‌گونه نبود که درباره یک تفکر فقط سخنرانی کند و کتاب بنویسد بلکه کاری را شروع کرد که گویی تفکری است که می‌خواهد جهان را اداره کند.

مهدویان ادامه داد: اما این که چرا فیلمی در این باره ساخته نشده دلایل زیادی دارد. به هر حال من خودم این مسئولیت را هر روز بیشتر احساس می‌کنم که این کار را بکنم. نسل قبلی سینما به دلایلی این کار را نکرد، اکنون هم نسل جدید به دلایلی انگیزه ندارد. به هر حال هر فیلمی محصول شرایط تاریخی است و شاید بتدریج زمان ساختن فیلم خوب درباره ایشان فرا می رسد. امیدوارم روی پرده سینما این فیلم را ببینم و دوست دارم تماشاچی این فیلم باشم و اگر سازنده‌اش باشم افتخارم بیشتر است./ ایلنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها