سامان قدوس، ستاره جدید ایران؛ کسی که اگر فیلم‌ بازی‌هایش را نگاه کنید، هیجان‌زده می‌شوید. او گل‌های فوق‌العاده‌ای می‌زند. از قیچی برگردان تا شوت از راه دور. سامان توانایی‌های زیادی دارد. حضور او در تیم ملی حالا همه را امیدوارتر کرده تا تیم قدرتمندتری داشته باشیم. قدوس در این باره حرف‌هایی می‌زند و می‌گوید برای مبارزه به تیم ملی آمده است.
کد خبر: ۱۰۶۷۲۶۵

سامان، این روزها شایعاتی درباره جدایی‌ات از تیم استروسوند شنیده می‌شود. در این باره صحبت می‌کنی؟

من واقعا از حضور در باشگاه استرسوند لذت می‌برم و دوست دارم با این تیم در رقابت‌های لیگ اروپا حاضر شوم.

ولی پیشنهادهایی وجود دارد.

بله، پیشنهادهایی وجود دارد ولی من نمی‌دانم باشگاه اوسترسوند در این زمینه چه نظری دارد.

فکر می‌کنی از این تیم جدا شوی؟

فکر نمی‌کنم این اتفاق رخ دهد.

طبیعتا برای باشگاه موضوع جدایی شما بسیار مهم است.

این مساله بسیار روشن است. در جریان هستم که اگر یک معامله خوب نباشد، باشگاه و در راس آن آقای کیندبرگ با این موضوع موافقت نمی‌کند. باشگاه تنها زمانی با جدایی من مخالفت نمی‌کند که پیشنهاد مالی خوبی ارائه شود. البته این پیشنهاد باید برای من هم خوب باشد.

ممکن است خارج از اروپا بازی کنی؟ چراکه پیشنهادهای مالی خوبی رسیده است.

نمی‌دانم. ممکن است این اتفاق هم رخ دهد. من دوست دارم در اروپا بازی کنم ولی اگر قرار باشد به خارج از اروپا بروم و در لیگی خارج از لیگ‌های اروپایی بازی کنم، قطعا با چیزهای دیگری من را متقاعد خواهند کرد. (منظور او مسائل مالی است.)

سامان چند روز قبل اعلام کردی برای بازی‌های ملی به تیم ملی ملحق می‌شوی و آنجا بود که همه فهمیدند تو تیم ملی ایران را انتخاب کرده‌ای.

تصمیم‌‌گیری در این زمینه برای من زیاد سخت نبود. البته یک سال تمام من به این موضوع فکر کردم. هم به جنبه‌های مثبت حضور در تیم ملی ایران فکر کردم و هم به جنبه‌های منفی آن. من و خانواده‌ام خودمان را ایرانی می‌دانیم. ما ایرانی هستیم و پدر و مادرم در آنجا به دنیا آمده‌اند. درست است که من در مالمو متولد شده‌ام ولی خودم را یک ایرانی می‌دانم. راستش نه امروز که از گذشته همیشه دوست داشتم برای تیم ملی کشورم بازی کنم و این تصمیم را با قلبم گرفتم.

این مساله سوئدی‌ها را ناراحت نمی‌کند؟

البته من افتخار می‌کنم در سوئد بزرگ شده‌ام. پس از ایران تیمی که به آن علاقه دارم، سوئد است. در واقع این کشور را کشور دوم خودم می‌دانم.

آخرین بار در زمستان سال گذشته به تیم ملی سوئد دعوت شدی. آیا از آن زمان ارتباطی بین تو و مدیریت تیم ملی وجود داشته است؟

نه، ما هیچ ارتباطی با هم نداشتیم. راستش من وقتی تصمیم گرفتم به ایران بروم که به نظر می‌رسید، فقط یک گزینه دارم چراکه سوئدی‌ها من را دعوت نکردند. از این که تیم ملی کشورم را انتخاب کرده‌ام خیلی خشنود هستم. حالا دوست دارم صددرصد توانایی‌هایم را با پیراهن ایران نشان دهم.

فکر می‌کنی چرا از سال گذشته تا به حال به تیم ملی دعوت نشده‌ای؟ دلیل خاصی داشت؟

من در این مدت خوب کار کردم ولی فکر می‌کنم در دوره‌ای از نظر بدنی شرایط خوبی نداشتم. در این مدت با خودم فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که تیم ملی ایران از من درک بهتری خواهد داشت تا تیم ملی سوئد. به همین خاطر تصمیم خودم را گرفتم و به تیم ملی ایران ملحق شدم.

آیا احساس کردی باید فرصت بیشتری در تیم ملی سوئد به تو می‌دادند؟

راستش نمی‌دانم ولی من تمام ویژگی‌ها و توانایی‌هایم را در سوئد نشان داده‌ام. الان که شرایط بهتری دارم، برای من بروز این توانایی‌ها آسان‌تر است. من همیشه تلاش کرده‌ام ویژگی‌هایم را نشان دهم، مخصوصا امسال و سال گذشته.

انتخاب تیم ملی ایران در سوئد با واکنشی روبه‌رو شد؟

قطعا این اتفاق می‌افتد. این کاملا روشن و واضح است. نمی‌گویم مردم سوئد ناامید شده‌اند، اما قطعا اگر برای تیم ملی سوئد بازی می‌کردم برای آنها خوشحال‌کننده بود. با این حال احساس می‌کنم مردم سوئد با این که ایران را انتخاب کرده‌ام خوشحال هستند و بهترین‌ها را برای من می‌خواهند. همه دوستانی که دارم به خاطر تصمیم من خوشحال هستند ولی قطعا می‌دانند نیاز به فرصت دارم و عجله‌ای در کار نیست. به هر حال انتخاب تیم ملی ایران تصمیمی بود که گرفتم.

روز پنجشنبه اولین بازی‌ات را برای ایران انجام می‌دهی؟

راستش اگر بتوانم برای تیم ملی بازی کنم، هیچ ذهنیتی نخواهم داشت چون برای اولین بار به میدان می‌روم، اما همیشه اگر هدفی تعیین کنید به آن می‌رسید. من خیلی خوشحال خواهم بود که با تیم ملی کشورم باشم.

تیم ملی ایران، تابستان آینده باید در روسیه به میدان برود.

بله، ایران مشغول آماده‌سازی خود برای جام جهانی روسیه است. این اتفاق هم برای اولین بار برای من خواهد افتاد و تلاش می‌کنم در این تورنمنت با تیم ملی کشورم حاضر باشم.

فکر می‌کنید شانس ایران برای موفقیت در این تورنمنت چقدر است؟

هنوز نمی‌دانم. تیم ملی ایران خوب است و بازیکنان خوبی در اختیار دارد. همان طور که می‌دانید من عاشق رقابت هستم و قطعا برای مبارزه به تیم ملی ایران می‌روم. در نهایت قصد دارم مبارزه کنم تا به هدف‌هایی که دارم، برسم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها