معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی با نگاه مساعدتی گام‌های مثبتی در تعیین تکلیف منازل مسکونی احداث شده در زمین‌های موقوفه امام رضا(ع) برداشته است.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۳۳

به گزارش تسنیم، غلامرضا رحمتی‌زاده اظهار کرد: در پی منشور هفتگانه مقام معظم رهبری و دستور تولیت آستان قدس رضوی، این نهاد مقدس برای ایجاد آرامش در تثبیت مالکیت ساختمان‌های احداثی در زمین‌های وقفی با تصویب و ابلاغ مصوبات مساعدتی زمینه را برای تعیین تکلیف حقوق صاحبان ساختمان‌ها و موقوفه فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه مساعدتی، صاحبان ساختمان‌های احداث شده در زمین‌های وقفی در محدوده طرح هادی روستاها و برخی مناطق در محدوده خدماتی شهرستان‌ها، فقط 30 درصد حق تقدیمی را در اقساط ده ساله پرداخت و اعتبارنامه و سند رسمی اجاره دریافت می‌کنند.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: با اخذ سند رسمی اجاره عرصه، زمینه درخواست تقاضای ثبت ساختمان و دریافت سند رسمی اعیان هم از ادارات ثبت اسناد و املاک فراهم می‌شود. صاحبان ساختمان‌های احداث شده در اراضی موقوفه حضرت امام رضا(ع) از این فرصت مساعدتی که تا پایان شهریورماه امسال جاری است استفاده و نسبت به تعیین تکلیف تصرفات خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: گستره مصوبه مساعدتی آستان قدس رضوی در سطح کشور است و محدوده منازل مسکونی واقع در روستاهایی را که در موقوفات آستان قدس رضوی قرار گرفته‌اند مطابق شرایط اعلام شده در مصوبه، در برمی‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها