در افشاگری سازمان‌های حقوق بشر اعلام شد

نقش آمریکا در آموزش نظامیان بحرینی برای سرکوب مردم

یک سازمان حقوق بشری با افشای سندی از دست داشتن آمریکا در آموزش نیروهای بحرینی برای سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز این کشور پرده برداشت.
کد خبر: ۱۰۶۵۲۹۱

به گزارش سایت العهد، برایان دولی، مدیر سازمان حقوق بشری «حقوق بشر اول» سندی را افشا کرد که دست داشتن آمریکا در آموزش نیروهای دستگاه‌های امنیتی و دولتی بحرین از جمله برخی اعضای اداره بد نام پژوهش‌ها و تحقیقات جنایی بحرین را ثابت می‌کند.

برایان تاکید کرد: این سازمان براساس قانون آزادی اطلاعات اسنادی را از وزارت خارجه آمریکا به دست آورده که نشان می‌دهد این وزارتخانه در می 2015 دوره آموزشی 12 روزه با عنوان «مبارزه با تروریسم داخلی و برون مرزی» برای 15نفر از اعضای دستگاه‌های امنیتی بحرین برگزار کرده است.

وی افزود: بحرینی‌هایی که در این دوره شرکت کرده‌اند، 15 نفر از نیروهای اداره بد نام تحقیقات کیفری بحرین، مراکز پلیس در جنوب و پایتخت این کشور، مرکز اطلاعات مالی و مراکز مشترک مبارزه با تروریسم بودند. برایان گفت: مسئولان آمریکایی در این اسناد هدف از این دوره آموزشی را توانمندسازی شرکت‌کنندگان در توسعه اطلاعات پیشگیرانه و تکنولوژی‌های اطلاعاتی جهت مبارزه با تروریسم و اجرای قانون اعلام کردند.

حمایت آمریکا، انگلیس، عربستان و رژیم صهیونیستی از بحرین برای سرکوب مخالفان و نیروهای دموکراسی‌خواه در این کشور در حالی است که سازمان‌های بین‌المللی تاکنون بارها منامه را به عنوان یک رژیم سرکوبگر محکوم کرده‌اند و شیخ عیسی قاسم رهبر عالی شیعیان این کشور در حصر است و شیخ علی سلمان از دیگر روحانیون مبارز این کشور در زندان به سر می‌برند و ضمن این‌که تاکنون بسیاری از مخالفان نیز زیر شکنجه‌های این رژیم کشته شده‌اند.

در همین حال مقامات وزارت کشور بحرین برای توجیه اقدام خود در بازداشتن زندانیان شیعه از به جا آوردن عبادت و فرایض دینی، ادعا کردند که انجام شعائر دینی قوانین ایمنی در زندان را نقض می‌کند! این ادعا در حالی مطرح می‌شود که حقوقدانان تاکید دارند، طبق قوانین زندان‌ها در بحرین، زندانیان می‌توانند به آیین‌ها و مناسک دینی خود عمل کنند و مدیران زندان‌ها قوانین را زیرپا گذاشته‌اند.

وزارت کشور بحرین بازداشت‌شدگان در زندان حوض الجاف و نیز زندان مرکزی جو را از انجام آیین‌های دینی خود باز می‌دارند و تهدید می‌کنند که آنها را بشدت مجازات خواهند کرد. همچنین برخی روحانیون و زندانیان نیز در معرض بدرفتاری و شکنجه و حبس انفرادی قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها