پروانه معصومی، بازیگر تلویزیون و سینما گفت: اگر فیلم‌هایی با محور وقف و امور خیر ساخته شود، اطمینان دارم هنرمندان نیز دستمزدشان را کم می‌کنند، چون می‌خواهند شریک کار باشند. اتفاقا در این آثار باید سراغ بازیگرانی برویم که مردم خیلی دوستشان دارند.
کد خبر: ۱۰۶۴۵۲۵

معصومی افزود: تا وقتی خودمان دست به کار نشویم، کسی کنجکاو نمی‌شود که بداند امور نیک بزرگی مثل همین «وقف» اصلا به چه معنی است و چطور می‌شود سراغ آن رفت و این سنت حسنه مغفول را نیز گسترش داد.

معصومی با ذکر خاطره‌ای در این خصوص توضیح داد: من به‌واسطه اقداماتی که پدرم انجام می‌داد، از بچگی با این کارها آشنایم، چون به چشم می‌دیدم. یادم هست پدرم میوه چند درخت توتی را که در باغمان بود، وقف کرده بود. ما آن زمان در فرحزاد بودیم. البته آن موقع به شکل روستا بود، نه مثل الان که برای خودش برو بیایی دارد.

وی عنوان کرد: پدرم محصولی که از این چند درخت می‌چید یا درآمد حاصل از فروشش را صرف مردم نیازمند می‌کرد. بضاعت ما همین مقدار بود، ولی بالاخره پدرم هم سعی می‌کرد گوشه‌ای از این کار خیر را انجام دهد. این بازیگر ادامه داد: همان زمان‌ها مثل الان که در ایام محرم چای دادن رسم بود، مردم آن روستا نیز مراسم برگزار می‌کردند و دورهم خرما می‌دادند، چای پخش می‌کردند و...، ولی کار مشکلی بود چون شرایط مثل الان نبود. بچه بودم، اما یادم می‌آید برای این کار سماور خیلی بزرگی را تهیه و وقف کردند تا همه با هم از آن استفاده کنند. کاری که شاید به نظر ساده بیاید.

معصومی با بیان این که در خانواده خودمان این میراث همچنان باقی است، گفت: از همان کودکی، مادرم همیشه وسایلی را برای استفاده همه کنار می‌گذاشت تا همسایه‌ها هر زمان که لازم داشتند، بیایند و ببرند. پس کار خیر مثل وقف را خیلی خاص و سخت فرض نکنیم. خیلی‌ها می‌توانند به اندازه توان و در حد جیبشان خرج کنند.

پروانه معصومی ادامه داد: مطمئنم اگر فیلم و سریال‌هایی با محوریت «وقف» و امور خیر ساخته شود، هنرمندان نیز دستمزدشان را کم می‌کنند، چون می‌خواهند شریک کار باشند. اتفاقا در این آثار باید سراغ بازیگران و هنرمندانی برویم که مردم خیلی دوستشان دارند، چون قصه و اثر نیز بهتر دیده می‌شود و بسیار تأثیر می‌گذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها