اعضای خانواده شهید کمال کورسل، شهید فرانسوی دفاع مقدس در ایران، در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مورد استقبال مسئولین استان خراسان رضوی قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۰۶۴۱۴۵
استقبال از خانواده شهید فرانسوی دفاع مقدس در مشهد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، سید جواد حسینی، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی در این مراسم با خیر مقدم به خانواده این شهید و اهدای حلقه گل به پدر شهید از خانواده وی تجلیل کرد.

پدر شهید کمال (ژوان) کورسل نیز گفت: از این که فرزندم در مسیر اسلام به شهادت رسیده افتخار می‌کنم و آرزو دارم دیگر فرزندانم نیز در این راه شهید شوند.

وی افزود: به دلیل روابط متشنج ایران و تونس در زمان «بن علی» از سرنوشت پسرم بی اطلاع بودم و پس از جستجوی نام کمال در اینترنت و تایید رایزنی فرهنگی ایران در تونس متوجه شدم وی به شهادت رسیده و در شهر قم دفن شده است.

پدر شهید کمال هدف دیگر از سفرش به ایران را آشنایی با کتاب‌هایی عنوان کرد که پسرش آن‌ها را از فارسی به فرانسه ترجمه کرده است.

خانواده شهید کورسل طی ۲ روز اقامت در مشهد علاوه بر زیارت بارگاه منور رضوی، نشستی نیز با خبرنگاران خواهند داشت.

کمال (ژوان) کورسل در سال ۱۹۶۴ میلادی (۱۳۴۵ شمسی) از مادر مسیحی و پدر مسلمان و تونسی تبار متولد شد و در سن ۲ سالگی به دلیل جدایی والدین با آموزه مسیحی تربیت شد.

وی در سفری برای دیدار پدر در سن ۱۵ سالگی مسلمان شد و نام کمال را برای خود برگزید.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی از طریق جزواتی که توسط دانشجویان ایرانی در مساجد مسلمانان فرانسه توزیع می‌شد با آشنایی با انقلاب اسلامی به مذهب تشیع گروید.

کمال کورسل به خاطر علاقه‌ای که به فراگیری علوم دینی داشت به قم سفر کرد و راهی جبهه‌های جنگ شد.

وی در عملیات‌های کربلای ۲ و ۵ و والفجر ۱۰ شرکت داشت و در سال ۱۳۶۷ شمسی در عملیات مرصاد به شهادت رسید.

پدر و مادر ناتنی وی هفته گذشته پس از حدود ۳۰ سال جدایی، در گلزار شهدای شهر قم با فرزند خود دیدار کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها