عباس رضوی، مربی ایرانی فوتبال در سوئد پیرامون امکانات ورزشی در مدارس سوئد گفت: در کشورهای اسکاندیناوی دولت‌ها به ورزش و سالم‌سازی جامعه بسیار اهمیت می‌دهند و ورزش مدارس یک اصل است که مورد توجه زیادی قرار دارد. در سوئد همه مدارس سالن ورزش دارند و در کنار مدرسه زمین فوتبال قرار دارد. از سنین چهار، پنج سالگی حرکات تعادلی کار می‌شود و با ژیمناستیک و شنا ادامه پیدا می‌کند. دانش‌آموزانی که می‌خواهند حرفه‌ای ورزش کنند، ابتدا جذب باشگاه‌های محلی می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۳۴

رضوی در گفت‌وگو با رادیو ورزش ادامه داد: در این کشور می‌توان با 10 نفر ورزشکار باشگاه تشکیل داد و هرچه دامنه فعالیت بیشتر باشد، امکانات بیشتری در اختیار باشگاه قرار می‌گیرد. بعلاوه مقررات دست‌وپاگیر وجود ندارد. برای مثال تا 18 سالگی در بازی‌های تیمی تعویض آزاد است و هر فاکتوری که به رشد افراد کمک کند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رضوی درخصوص امکانات سخت‌افزاری در سالن‌های ورزشی مدارس توضیح داد: دورتادور سالن ورزشی مدارس درهایی وجود دارد که هر کدام امکانات ورزشی یک رشته را دارند و در عرض 5 دقیقه می‌توان ورزش‌های مختلف را انجام داد. دیوارهای سالن دارای امکانات سنگ‌نوردی و سقف سالن دارای وسایل ژیمناستیک است. این سالن‌ها چندمنظوره هستند که از آن حداکثر استفاده را می‌توان برد. همچنین همه دانش‌آموزان دارای پرونده هستند که وضعیت جسمی و روحی آنها در این پرونده‌ها ثبت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها