رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عدم سازگاری هواپیماهای ای.تی.آر با اقلیم ایران را رد کرد.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۸۱
«ATR» با اقلیم ایران سازگاری دارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی عابدزاده در خصوص نقص فنی پیش آمده در هواپیمای ATR با رجیستر «EP-ITA» در مسیر مشهد به گرگان، گفت: مشکلی به لحاظ فیزیکی برای این هواپیما پیش نیامده بود.

وی توضیح داد: اخطار اشتباه کامپیوتر هواپیما باعث شده است تا سیستم هشداردهنده موتور عملیاتی شود و خلبان طبق وظیفه‌ای که داشته موتور را خاموش و اجازه فرود اضطراری می‌گیرد و بعد از شروع به کار مجدد دستگاه مشکل برطرف می‌شود.

عابدزاده با بیان اینکه گاهی اخطار اشتباه از طرف کامپوتر هواپیماها پیش می‌آید، تاکیدکرد: مشکل این هواپیما نقص در قطعات نبوده و هیچ‌گونه تغییر قطعه‌ای صورت نگرفته است و نیاز به تغییر قطعه نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با رد این موضوع که «ای.تی.آر»های خریداری شده مناسب اقلیم ایران نیست، گفت: اتفاقا این هواپیماها کاملا با اقلیم ایران سازگاری دارند و «ای.تی.آر»ها در تمام جهان و در اقلیم‌های مختلف پرواز دارند؛ ضمن اینکه این نوع هواپیما نزدیک ۲۰ سال قبل وارد کشور شده است و تاکنون خدمات زیادی در سفرهای هوایی به مردم ارائه داده است.

عابدزاده در پاسخ به این سوال که آیا کمپانی «ای.تی.آر» خود را متعهد به تامین قطعات و پشتیبانی از هواپیماهای فروخته شده به ایران می‌داند، گفت: تاکنون «ای.تی.آر» بر پشتیبانی از هواپیماهای فروخته شده به ایران تعهد داشته و هیچ مشکلی برای تامین قطعه نداریم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص امنیت پرواز با «ای.تی.آر»ها از آموزش کامل خلبانان ایرانی خبر داد و گفت: درحال حاضر مدتی است که پروازها با خلبان ایرانی که آموزش کامل و جامعی را دیده‌اند انجام می‌شود و هیچ گونه مشکلی در بخش امنیت پرواز و تامین قطعه وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها