در آستانه برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری و سفر هیات خارجی برای شرکت در این مراسم، مقامات سیاسی مهمان در گفت‌وگوهای جداگانه با رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر امور خارجه بر گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.
کد خبر: ۱۰۵۸۷۲۲

در گفت‌وگویی که میان علی لاریجانی و جاب ایندوگامی رئیس مجلس تانزانیا صورت گرفت، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و تانزانیا با یکدیگر روابط خوب و دوستانه‌ای دارند و تشکیل سفارتخانه به گسترش این روابط کمک زیادی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی دیروز در این دیدار افزود: گروه دوستی ایران و تانزانیا در ماه آینده به کشور شما سفر خواهد کرد و این امر می‌تواند سطح روابط پارلمانی را ارتقا بخشد.

همچنین رئیس مجلس تانزانیا در این دیدار یادآور شد: تقویت روابط گروه‌های دوستی در کشور و تبادل تجربه‌ها میان کارکنان در پارلمان می‌تواند به ارتقای سطح روابط کمک کند.

همچنین علی لاریجانی در دیدار «زبیری علی مولدی» رئیس مجلس زنگبار با او خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیاری برای ارتقا و گسترش روابط ایران و زنگبار وجود دارد.

همچنین به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف در دیداری که «اشتفان یاکوب» نایب رئیس مجلس ملی مجارستان با او داشت، اظهار کرد: در سالهای اخیر مراودات خوبی با مجارستان داشتیم و سوابق روابط بسیار طولانی است.

«اشتفان یاکوب» نایبرئیس مجلس ملی مجارستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشورمان ابراز علاقهمندی کرد که همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف تقویت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها