ناصر شفق، تهیه‌کننده سینما گفت: عدم برنامه‌ریزی اصولی توسط مدیر سابق سازمان سینمایی باعث بروز مشکلات جدی برای ادامه حیات گروه «هنر و تجربه» شده است. چراکه این نوع گروه‌ها باید زمانی تأسیس شوند که دولت‌ها با برنامه‌ریزی‌های درازمدت و کلان در سطح کشور مبادرت به سالن‌سازی و ایجاد فضاهای فرهنگی کنند، اما امروزه با کمبود فضا برای نمایش آثار سینمایی اختلاف میان سینمای بدنه و سینمای تجربی بالا گرفته است.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۶۱

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مروارید سیاه» با اشاره به زیرساخت‌های سینمایی توضیح داد: هیچ شکی در این نکته نیست که سینمای تجربی و سینمای بدنه لازم و ملزوم یکدیگر هستند و در تمامی کشورهای صاحب صنعت سینما این 2 نوع سینما همیشه در کنار هم وجود دارد و دیده می‌شوند، اما متأسفانه در کشور ما زیرساخت‌های لازم برای این که بتوانیم گروه‌های متنوع در ذیل سینما ایجاد کنیم و تعدادی از سالن‌های مطرح سینما را مثلا برای نمایش فیلم‌های تجربی اختصاص بدهیم وجود ندارد.

او ادامه داد: ایجاد وظایف فرهنگی جزو وظایف ذاتی دولت است که متأسفانه ما هیچ‌گاه شاهد توجه جدی دولت‌ها به این مقوله نبوده و نیستیم. در سینمای ایران امروزه مهم‌ترین معضل برای تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران، نبود محلی برای ارائه و عرضه و اکران فیلم‌هاست و تا زمانی که این مشکلات به صورت ریشه‌ای و اساسی برطرف نشوند قطعا این گونه مشکلات و معضلات مشابه به آن وجود خواهد داشت.

شفق در بخش دیگری از این گفت‌وگو تأکید کرد: سینمای هر کشوری نشانگر توان فرهنگی و گنجینه معرفتی آن کشور است و با توجه به شرایط فیلمسازی که در سینمای ایران وجود دارد و همچنین با توجه به پیشینه تمدنی قوی‌مان که سال‌های متمادی شکل گرفته است ما باید به سینمای فاخر توجه کنیم.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تقاطع» در خاتمه این گفت‌وگو متذکر شد: توجه به سینمای فاخر و تأثیرگذار باید از مشخصه‌ها و نکات بارز و کلیدی سینمای ایران باشد. بی‌توجهی به سینمای فاخر و توجه به فیلم‌های تجربه‌گرا و تشویق جوانان و فیلمسازان برای ساخت فیلم در این نوع سینما کار بسیار غلطی است که طی دوران مدیریت، رئیس سابق سازمان سینمایی شکل گرفت و امیدوارم که با تدبیر جدی مسئولان فعلی سازمان سینمایی دیگر هرگز شاهد چنین رویکردی در سینمای کشورمان نباشیم./ سینماپرس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها